عضو شورای شهر رشت گفت: روز رشت نامگذاری شد تا تلنگری باشد برای توجه به میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: در یک صد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر، بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه گفت: این نشان ترس دشمنان است که به ناجوانمردانه‌ترین روش این سردار بزرگ را به شهادت می‌رسانند و بعد به این عمل خود اعتراف می‌کنند.

او افزود: حاضرند به هزینه‌های خود در برابر افکار عمومی تن بدهند و این نشانه ترس آنان از نام سردار سلیمانی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فرا رسیدن روز رشت اظهار داشت: شاید این روز به نام روز رشت نامگذاری شده است تا تلنگری به ما باشد برای توجه به میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است.

ذاکری ادامه داد: ما باید آن را به نسل‌های بعدی برسانیم، شاید بخشی از این امور انجام نشده است که می‌بایست به نتیجه برسانیم.

او با اشاره به موضوع خرید ساختمان دانشسرا گفت: متأسفانه اتفاقاتی که می‌توانست درباره رشت رقم بخورد به‌خوبی پیگیری نشد و یکی از این موارد تملک ساختمان دانشسرا است که خطر ریزش آن را تهدید می‌کند.

این عضو شورای شهر رشت افزود: امیدوارم با خرید این ساختمان تاریخی در روز رشت، هدیه‌ای شایسته به شهروندان بدهیم.

شهر رشت در زمان صفویه روز ۱۲ دی ماه به عنوان مرکز استان گیلان انتخاب شد، به همین مناسبت این روز از سال ۱۳۹۳ به عنوان روز رشت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.