امام جمعه بوشهر گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی تجسم عینی مکتب اسلام بود و نام و راه این شهید هرگز در تاریخ اسلام، منطقه و ایران فراموش نخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته، یکی از آموزه‌های اخلاقی اسلامی را «مهربانی در جامعه اسلامی» عنوان کرد و ادامه داد: مهربانی یعنی دوست داشتن مردم و خدمتگزاری به آنان و گذشت از خطای شخصی ایشان است. پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند: «مهربانی کنید تا مهربانی ببینید» و «کسی که به مردم رحم نکند خدا به او رحم نمی‌کند».

او با گرامیداشت سیزدهم دی نخستین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان، افزود: شهید سلیمانی نماد یک انسان تراز اسلام ناب محمدی (ص) بود. او ویژگی‌های ممتازی مانند ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت، ولایتمداری، مجاهدت، شهادت طلبی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی و حضور به موقع در صحنه‌های سرنوشت ساز، آخرت گرایی و اخلاص داشت که از او یک شخصیت خاص و الگو ساخته بود. او تجسم عینی مکتب اسلام بود نام و راه شهید سلیمانی هرگز در تاریخ اسلام، منطقه و ایران فراموش نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به بهبود شرایط کرونا در استان، ادامه داد: با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با ویروس کرونا از سوی مردم و تلاش جامعه پزشکی، وضعیت استان در شرایط به نسبت خوب قرار دارد واز مسئولان استانی و مردم می‌خواهم با توجه بیشتر به امور بهداشتی، سلامت خود، خانواده و مردم را پاس بدارند.

صفایی بوشهری بر تامین هر چه سریع‌تر کالا‌های مورد نیاز سیل زدگان تاکید کرد و از مسئولان خواست خسارات و آسیب‌های وارد بر این افراد را جبران کنند.

او با قدردانی از کوشش‌ همه خدمتگزاران به مردم سیل زده، تذکر داد: در برخی نقاط استان لازم است پیشگیری‌های مناسب در مسیل‌ها و منازل همجوار آن صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با تشکر از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تمامی عرصه‌های خدمت به مردم به ویژه تولید واکسن کرونا و آزمایش موفقیت آمیز مرحله انسانی آن، بیان کرد: این نشان از اقتدار علمی ایران اسلامی در این شرایط سخت تحریم دارد که با تلاش جهادی و علمی آن تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کردند و مایه امیدواری مردم ایران و شگفتی جهانیان شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.