جهادگران در کنار کادر درمان برای مبارزه با ویروس کرونا با شعار هرخانه یک پایگاه سلامت پا به میدان گذاشتند.

بشیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: چندروزیست بسیجیان شهرستان خوسف در طرح شهید سلیمانی خانه به خانه روستا به روستا می‌روند تا در مهار ویروس کرونا سهیم باشند.

او افزود : اماکن عمومی نانوایی‌ها ، مساجد ، غسالخانه ، آرامستان‌ها ، ادارات و منازل مردم از جمله مکان هایست که جهادگران به آن سر می زنند و چک لیست های مربوطه را در اختیارشان قرار می دهند.

بشیری  گفت: این جهادگران در قالب تیم‌هایی علاوه بر شناسایی ، پایش و توزیع کمک‌های مومنانه نکات بهداشتی را به خانواده نیز آموزش می دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف افزود: حدود ۲۰۰ نفر از بسیجیان در قالب  ۲۸ تیم‌مراقبتی ۲۸ تیم نظارتی و ۳۴ تیم حمایتی در این طرح ساماندهی شدند.


بیشتر بخوانید


یکی از جهادگران گفت : کار ما  شناسایی افراد مشکوک به کرونا  و ارجاع دادن به اولین مراکز کرونایی و پیگیری وضعیت حال افراد کرونایی است.

او افزود : از افراد عادی سوال های مختلفی از جمله کسی در اعضای خانواده علایمی تب سرفه ندارند؟ پرسیده می شود و در ارگان های مختلف چک‌لیست‌های مربوط به خودشان را دارند که در اختیارشان قرار می گیرد تا کار شناسایی به خوبی انجام شود.

موفقیت در این طرح برای مهار و ریشه کنی ویروس کرونا همراهی تمام مردم را می‌طلبد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.