عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از خاطرات خود با سردار سلیمانی می‌گوید.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل های سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اشتراک در زادگاهش با شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم فقط برای کرمان یا ایران نیست، او برای همه جهان بشریت است.

باهنر با اشاره به گذشتن یک سال از شهادت حاج قاسم تاکید کرد: این جنایت عظیمی که استکبار کرد و ناجوانمردانه او را به شهادت رساند؛ باعث لرزیدن خیلی از قلب‌ها شد.

او ادامه داد: ارتباط من با ایشان زیاد بود؛ زمانی که سردار سلیمانی فرمانده لشکر ثارالله کرمان بود، من معاون سیاسی استاندار کرمان بودم. بعد از شهادت حاج قاسم، به مرور گوشه‌هایی از زندگی، اعتقادات، مواضع و شخصیت او نمایان شد. زمانی که او شهید شد، بعضی‌ها او را به عنوان سردار شجاع می‌شناختند. برخی او را دیپلمات قوی می‌دیدند که در این مورد می‌توان به صحبت‌های چند وقت قبل سید حسن نصرالله در مورد سالگرد ایشان اشاره کرد. او در ملاقات با پوتین، قدرتمند، با استدلال و قانع کننده صحبت می‌کرد.

فرزندان شهدا بعد از حاج قاسم یتیم شدند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رفتار شهید سردار سلیمانی با خانواده شهدا گفت: هنگامی که به فرزند شهید می‌رسید بسیار احترام می گذاشت، آنقدر قلب نازکی داشت که بسیاری از فرزندان شهدای لشکر ثارالله بعد از شهادت سردار سلیمانی گفتند که او واقعا پدر ما بود و ما بعد از شهادت حاج قاسم یتیم شدیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تشریح کرد: از مطرح کردن واژه مکتب سلیمانی از سوی حضرت آقا، بسیار خوشحال شدم. امیدوارم در رسانه ها، ارتش، سپاه، نیرو‌های مسلح، مرکز پژوهشی شهید سلیمانی را تاسیس و با قدرت کار کنند.

او تصریح کرد: حاج قاسم واقعا یک انسان کامل بود؛ هر یک از ابعاد سردار سلیمانی، یک پنجره جدید است. شهید سلیمانی سمبل یک قهرمان برای نسل‌های امروز و آینده است. جوان‌های پرشور و علاقمند به رشد مادی و معنوی می‌توانند او را در ابعاد مختلف الگو قرار دهند؛ هنگام نماز، همه وجود او تواضع و خشوع در مقابل خداوند متعال بود.

 


بیشتر بخوانید:


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: او در شجاعت، بندگی خدا، عشق و عاطفه به خانواده شهدا، دیپلماتی سرآمد بود و اصلا نمی‌توانم در مورد ویژگی‌های او اهم و مهم کنم؛ به همین دلیل واژه مکتب سلیمانی که مقام معظم رهبری استفاده کردند، باید کاوش و با دوستان، همرزمان و لشکریان او صحبت شود.

شهید سلیمانی در پیشروی ها، اولین و در عقب نشینی ها، آخرین فرد بود

باهنر اظهار کرد: سردار سلیمانی در پیشروی ها، اولین و در عقب نشینی ها، آخرین فرد بود. این مسائل برای علوم و فنون نظامی دنیا قابل هضم نیست که یک فرمانده مثل حاج قاسم رفتار کند، چون معمولا در جنگ‌های کلاسیک جهان، فرمانده لشکر در ستاد یا برخی اوقات در مرکز کشور می‌نشیند و از راه دور جنگ را فرماندهی می‌کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین افزود: اواخر دفاع مقدس تصمیم به خروج از فاو گرفته شد که آن زمان دست لشکر ثارالله بود. حاج قاسم سلیمانی که در آن زمان فرمانده این لشکر بود آخرین نفری بود که از فاو خارج شد؛ به صورتی که نارنجک می‌انداخت و پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کرد که راهی برای دشمن باقی نماند. ما در هیچ کجای جهان چنین چیزی نداریم؛ او می‌گفت که من سال‌های سال در بیابان‌ها به دنبال شهادت هستم.

تو نمی‌توانی در جبهه بجنگی!

او در پایان با ذکر خاطره‌ای از سردار سلیمانی گفت: روزی به حاج قاسم گفتم که می‌خواهم به جبهه بیایم؛ او پرسید برای چه کاری می‌خواهی به جبهه بیایی؟ گفتم می‌خواهم مثل یک بسیجی ساده بجنگم. گفت نه، تو نمی‌توانی! پرسیدم چرا؟! گفت اولا آنقدر تو در مسائل سیاسی و مدیریتی کار کردی که نمی‌توانی همه زندگی و فکرت جنگ باشد. دوم آنکه تو اینجا به عنوان معاون سیاسی، خیلی بیشتر به دردمان می‌خوری تا به جنگ بیایی و یک بسیجی ساده باشی؛ من بسیجی ساده در جبهه خیلی دارم؛ از نظر او من در پشتیبانی و لجستیک لشکر، کمک بیشتری می‌کردم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار