صید تجاری ماهیان خاویاری در سال ۲۰۲۱ نیز برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند آبزی ممنوع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در تصمیمی جدید از سوی کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر، صید تجاری ماهیان خاویاری برای سال ۲۰۲۱ ممنوع شد.

مختار آخوندی، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: در نشست مجازی اخیر این کمیسیون، نمایندگان ۵ کشور ساحلی دریای خزر بار دیگر ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری را برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند آبزی به تصویب رساندند.

او با بیان اینکه ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است، افزود: مقرر شد کشور‌های عضو کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر، آثار ممنوعیت صید این گونه ماهی را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

مدیرکل امور صید و صیادی شیلات ایران اظهار داشت: صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر بر اساس این تصمیم همچنان قاچاق محسوب می‌شود.

آخوندی ادامه داد: نیرو‌های یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات و نیرو‌های دریایی و مرزبانی ناجا با متخلفان صید ماهیان خاویاری مطابق قانون برخورد می‌کنند.

او همچنین از صید غیرمجاز ماهیان استخوانی در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: این به معنای دست دراز کردن در جیب صیادان تعاونی‌هایی است که با مجوز و در زمان‌های تعیین شده از سوی سازمان شیلات صید می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران عواملی همچون درآمد کم، بیکاری و نبود شغل را از دلایل ورود برخی از افراد به رودخانه‌ها و دریای خزر برای صید غیرمجاز عنوان کرد.

آخوندی تصریح کرد: صید غیرمجاز صیدی است که افراد بدون مجوز و بدون رعایت زمان و مکان تعیین شده از سوی سازمان شیلات و با ابزار‌ها و روش‌های ممنوع شده، کار صید را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.