مقامات رژیم صهیونیستی با اشغال چند هزار متر دیگر از اراضی بیت لحم در کرانه باختری برای اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی غیرقانونی جدید موافقت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، «حسن بریجیه» مدیر دفتر مقاومت در برابر ساخت حصار و شهرک سازی در بیت لحم واقع در کرانه باختری، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال بخش دیگری از این شهر برای اجرای اهداف متجاوزانه خود است.

او گفت: اسرائیل با تصمیم شهرک سازی جدید که با تصرف اراضی بیشتری شامل ده‌ها هزار دونم (هر دونم هزار متر است) در جنوب کرانه باختری همراه است.

این مسئول فلسطینی افزود: صدور چنین دستوراتی برای این طرح‌های شهرک سازی تاکید کننده این حقیقت است که اسرائیل موانع پیش روی شهرک نشینان را برای تصرف اراضی فلسطینیان برطرف می‌کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در راستای اجرای این طرح به بیش از چهار هزار متر از اراضی منطقه کشاورزی «خله حسان» را تصرف و درخت‌های زیتون و انگور آن را قطع کردند. صهیونیست‌ها از سال ۱۹۸۳ به دنبال تصرف این منطقه بوده است.

دفتر مقاومت در برابر شهرک سازی در کرانه باختری به این اقدام واکنش نشان داده و آن را به مثابه اقدامی برای ساخت شهری بزرگ برای شهرک سازی و اسکان صهیونیست هاست، زیرا حد فاصل شهر‌های اشغالی سلفیت و قلقیلیه است و صهیونیست‌ها از سال‌ها قبل به اشغال آن چشم دوخته بودند.

مدیر موسسه مطالعات کاربردی اریج تاکید کرد صهیونیست‌ها در تلاشند تا با تصویب اقدامات غیرقانونی خود سیطره بر اراضی فلسطینیان را گسترش داده و شهرک سازی خود را توسعه دهند. صهیونیست‌ها به دنبال تبدیل شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری به کانون‌های جدا از هم و در مقابل اتصال شهرک‌ها به یکدیگر هستند که چنین اقدامی مصداق بارز تبعیض نژادی است.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۰ باب از منازل فلسطینی‌ها را در قدس اشغالی تخریب و بیش از ۴۰۰ فلسطینی را بی خانمان و آواره کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار