احراز هویت ۸۵ درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در شبکه شاد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به مجازی شدن آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تاکنون ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد احراز هویت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در سفر به دیناران شهرستان اردل و در شورای آموزش و پرورش با اشاره به مجازی شدن آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد احراز هویت شدند.

او افزود: در شهرستان اردل طبق آمار از ۱۷۱ آموزشگاه فعال ۱۰۲ آموزشگاه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که از این تعداد ۴۴ مدرسه شهری و ۵۸ مدرسه روستایی است و به مدت دو سال به میزان ۳۰ گیگ ترافیک رایگان به این مدارس اختصاص داده شده است.


بیشتر بخوانید


بلالی با تاکید بر اینکه اتصال مابقی مدارس در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: تا پایان اسفندماه مابقی مدارس این شهرستان به این شبکه متصل خواهند شد.

او کمبود تجهیزات را مهمترین مشکل در استان عنوان کرد و افزود: شش استان در کشور از تجهیزاتی استفاده می‌کنند که به دلیل تحریم‌ها، این تجهیزات وارد کشور نمی‌شود و پیش‌بینی شده تا دهه فجر امسال ۵۰ فناوری برای استان تامین شود.

بلالی گفت: برای افزایش پهنای باند این شهرستان با اپراتور همراه اول و مرکز مخابرات هماهنگی شده که فیبر نوری روستا‌های این شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار