امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زیباترین جلوه مکتب حاج قاسم سلیمانی تربیت است، گفت: در حوزه حساس‌ مقاومت فرهنگی و اجتماعی باید در برابر هجومی که هویت ملت ما را هدف قرار گرفته بایستیم و دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در پنجمین روز از هفته مقاومت، گردهمایی بانوان نخبه استان کرمان با حضور خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی، پسر شهید پورجعفری و حجت السلام و المسلمین حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه باید به بعد تربیتی حاج قاسم سلیمانی نگاه کنیم، گفت: زیباترین جلوه مکتب حاج قاسم سلیمانی تربیت است و در حوزه حساس‌ مقاومت فرهنگی و اجتماعی، باید در برابر هجومی که هویت ملت ما را هدف قرار گرفته بایستیم و دفاع کنیم.

او بیان کرد: ما اگر در حوزه تربیت مقاومت کنیم و موفق شویم در تمام حوزه‌ها موفق می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه ما هنوز داریم از حوزه تربیتی پیروزی انقلاب اسلامی بهره می‌بریم، بیان کرد: شاگرد اول این مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است، بازرگانی که برای خودش یک نفر نبود؛ بلکه  یک لشکر  بود.

او اظهار کرد: این راه را انسان‌های تربیت شده می‌توانند ادامه دهند.

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اعلام اینکه هنر حاج قاسم سلیمانی این بود که ارزش‌ها را به نسل سوم منتقل کرد، گفت: شهید حججی و مانند ایشان، نسل سوم هستند که معلوم شد،  این نسل ادامه دارد.

او افزود: حاج قاسم سلیمانی این هنر تربیتی را در تمام منطقه امتداد داد و همه احساس می‌کنند، تحت تربیت حاج قاسم سلیمانی هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این جنبه ماجرا باید بیشتر از  سایر بخش مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا حوزه  اصلی دشمن ما هم اکنون مدرسه‌ها و نوجوانان ما هستند.  

 او با اشاره به اینکه مادر‌ها باید براساس این مکتب فرزندان خود را تربیت کنند تا از آفت‌ها و آسیب‌ها حفظ  شوند،  گفت: هر جا سخن از تربیت به وجود آید، سخن از مادر است  و مادر میدان دار اصلی هست و بعد از آن  پدر  قرار دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری مجموعه این معیار‌ها را تربیت حماسی و مقاومتی دانست. 

 او  با اعلام اینکه خداوند در ماموریت هایی که به بانوان داده یکی از آن‌ها  که مهم تر است، اخلاص و صدق هست، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی هیج وقت دنبال مطرح شدن نبود و با اخلاص و صدق کار کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مدافعان حرم ما همه نو داماد بودند و یا بچه کوچک داشتند و کسانی که آن‌ها را راهی می کرند و قوت قلبی برای آن ها بودند، بانوی آن ها بود که هیچ وقت دیده نمی‌شود.

او  با اشاره به اینکه کنار هر کدام از شهدای ما یک نیمه پنهان و یک بخش پنهان وجود دارد و آن  مادر است که توانسته او را با یک تربیت خوب به چنان مقامی برساند، گفت: شاید این نقش تربیتی و پنهان مادر کار می‌کند و خانم‌ها باید در مقام مادری به نقش و رسالت خود ایمان بیاورند و آدابش را بشناسند.
 حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود:حاج قاسم هرچه دارد از بیتش  به ویژه از مادر و پدری مخلص و با ایمان  دارد. 

 گردهمایی زنان

او با اعلام اینکه در تربیت مقاومتی، کلید شخصیت حاج قاسم سلیمانی فتوت است، بیان کرد: نماد اصلی اسلام ناب محمدی، علی علیه السلام است که قله نشین فتوت است.

امام جمعه تهران بیان کرد: مردم ایران در شخصیت امام علی علیه السلام و امامین (ع)  گمشده خودشان را پیدا کردند و ارزش‌ها خود را پیدا کردند و ترویج داند.

او با اعلام اینکه مادران و خواهران ما باید براساس آیین فتوت بچه‌های خود را تربیت کنیم تا راه حاج قاسم را ادامه دهند، افزود: حاج قاسم سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری  فردی نوع دوست، تیزهوش و دارای قدرت تحلیل و ارتباط قوی با خداوند متعال بود که به این مقام رسید.

حجت الاسلام علی اکبری، نقطه مقابل تربیتی حاج قاسم  را بزدلی، بی اعتماد به نفس، خود خواهی عنوان کرد که زود در مقابل دشمن کوتاه می‌آیند.

او با اشاره به اینکه در بخش تربیت باید همه مادر‌ها و سازمان‌های مسئول نرم افزاری تربیتی داشته باشند، گفت: شخصیت حاج قاسم سلیمانی مربی است و روابطش با کودکان عالی بود و   برای همین کودکان همیشه کنارش بودند و نگاهش  به آن هاعاشقانه است که می‌خواهد رشد آن ها را ببیند.

و امام جمعه موقت تهران است تصریح کرد: فرزندان حاج قاسم که  الان در جلسه کنار ما هستند و دخترش زینب را همه ما می‌شناسیم، این نشانه تربیت درست بیت حاج قاسم سلیمانی است.

 این مراسم با  اجرای نمایش، سرود و مداحی مداح اهل بیت (ع) همراه بود. 

 گردهمایی زنان  گردهمایی زنان

 گردهمایی زنان

 گردهمایی زنان

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار