بعد از آلودگی دو واحد مرغداری در بیرجند به بیماری آنفلوانزا این احتمال بوجود آمد که این بیماری به خاطر پساب تصفیه خانه است.

قندهاری مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به این که دستگاه‌ های مختلفی درگیر فرآیند تصفیه فاضلاب هستند شرکت آب و فاضلاب مسئول جمع آوری و تصفیه فاضلاب و محیط زیست مسئول کنترل کیفیت پساب تولیدی است و در نهایت شرکت آب و منطقه‌ای تحویل گیرنده این محصول است.

او افزود: همکاران ما در شرکت آب و منطقه‌ای روزانه این پساب‌ ها را پایش و از کیفیت آن بازرسی به عمل می‌آورند.

قندهاری اظهار کرد: با بازدید‌ های انجام شده از واحد‌ های مرغداری درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشخص شد در فاصله ۵ و ۶ کیلومتری این واحد‌های درگیر بیماری هیچ پسابی نداریم، زیرا پساب به کمک لوله‌ها حدود ۹ کیلومتر پایین‌ تر از واحد‌ها رها سازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: برکه‌ های کوچکی کنار این مرغداری‌ ها وجود دارد که مربوط به سیلاب‌ های اخیر است و ربطی به پساب تصفیه خانه ندارد.

او ادامه داد: بعضی از پرندگان ممکن است بیماری را داشته باشند و منتقل کنند، اما پساب تصفیه خانه  منشا بیماری نیست و طبق گزارش‌ ها ما عملا در پساب چنین ویروسی مشاهده نکرده ایم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.