سفیر سابق فرانسه در اراضی اشغالی از سیاست آمریکا موسوم به «فشار حداکثری» در قبال ایران به جنگ اقتصادی تعبیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، سفیر سابق فرانسه در اراضی اشغالی معتقد است رویکرد سیاسی که دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته، جنگ اقتصادی است.

جرارد آرود با انتقاد از سیاست دولت کنونی واشنگتن در برابر تهران گفت: آنچه دولت آمریکا در برابر ایران انجام می‌دهد جنگ اقتصادی است. آمریکا می‌خواهد به عنوان اهرم فشاری علیه تهران از آن بهره بگیرد.

این دیپلمات فرانسوی که زمانی سفیر فرانسه در سازمان ملل بوده و از منتقدان سرسخت سیاست‌های دونالد ترامپ است، مواضع اروپایی‌ها در قبال مناقشه ایران و آمریکا را فراروی مخاطب می‌آورد و می‌گوید آن‌ها برای تسهیل مذاکرات میان دو طرف تلاش می‌کنند.

آرود پیشتر نیز اعلام کرد: سیاست‌های آمریکا موجب رفتن ایران به سوی نادیده گرفتن تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای و افزایش غنی سازی اورانیوم شده است. دیپلمات ارشد فرانسه با تشبیه سیاست خارجی به بازی شطرنج گفت آمریکا هنگام ترک توافق هسته‌ای ایران می‌توانست (چنین روزی را) پیش بینی کند. تعجب من فقط از این است که ایرانی‌ها (برای چنین اقدامی) این همه منتظرماندند.

نشریه آکسیوس در مطلب خود یادآور می‌شود مخالفان بایدن می‌گویند که اجرای سیاست فشار حداکثری آمریکا توسط دونالد ترامپ به بایدن دست برتر را می‌دهد و او باید به دقت از این مسئله بهره بگیرد.

از سال ۲۰۱۸ و خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، کشور‌های اروپایی تمامی تحریم‌های واشنگتن را علیه ایران اجرایی کرده اند. در این مدت، ایران علاوه بر اجرای سخت‌ترین تعهدات و بازرسی ها، تحت تحریم‌های سنگین آمریکا بوده و به تازگی دانشمند هسته‌ای اش از سوی رژیم صهیونیستی و با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غربی ترور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ دی ۱۳۹۹
هرچه هست ، فقط یک چیز مسلم است ، مردم از جنگ از هر نوعش به تنگ آمده اند ، کجاست هوش و حس مسئولیت مردم سالاری ، کجاست سیاست مردم پسند که کمی هم به فکر مردم گرفتار در سختی و فقر باشد ، گیرم که چند سیاستمدار خارجی هم ما را تایید کنند ، برای ما دلخوشی کلامی و مورد توجه قرار گرفتن که نمی شود آب و نان ، مثل آدمای عقده ای که از مورد توجه کلامی قرار گرفتن احساس خوسحالی نکنیم ، بهتر است به فکر نان باشیم که خربزه آب است. فقر ، نداری ، گرانی ، کمبود احتیاجات زندگی کمر مردم را خم کرده ، هر روز که از خواب بیدار میشیم فقط با افزایش قیمت ها و کمبود ها روبرو میشیم ، سیاستمداری که درایت و توان حل مشکلات مردم را ندارد به چه دردی میخورد؟ دکتری که درد را دوا نکند دکتر نیست ، ای کاش مدیران و آقازاده هاشان که در لندن و نیویورک خرید می کنند اینرا بفهمند ، مردم را با وعده های توخالی به سمت طغیان سوق ندهند که عاقبت خوبی ندارد ، خصوصا برای آقازاده های در پرقو خوابیده ، خود دانید.
آخرین اخبار