معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:با هدف ایجاد بستر لازم برای عبور جریان‌های سیلابی عملیات لایروبی در ۵۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان کردستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۵۵ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها، از محل موافقتنامه اعتبارات جبران خسارت سیل مربوط به سال گذشته و با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

او افزود: امسال رودخانه‌های قشلاق، گاورود، دزلی و درکی، حسین‌آباد، گامیشگای بیجار، رشکی بانه، قزلچه سو، کانی دینار، کلین کبود، مریوان درزیان، چم سقز، کرفتو، قزل اوزن، آدینان، چم قشلاق، بیار کامیاران، چم قمچقای، قزلچه کند، خورخوره، کلین کبود و کوماسی لایروبی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه در تمام رودخانه‌هایی که لایروبی لازم بوده، این کار انجام شده است، بیان کرد: در سال ۹۹ اعتباری بابت لایروبی رودخانه‌ها درنظر گرفته نشده و همه هزینه‌ها از محل اعتبارات سال ۹۸ بوده است.

مومن‌پور بر لزوم مستمر بودن اجرای ساماندهی رودخانه‌های استان در طول سال با کمک اعتبارات استانی تاکید کرد و گفت: مابین دو پل قدیم و جدید قشلاق سنندج نیز که طی سال‌های گذشته وضعیت بد و نابسامانی داشت و همچنین قسمت بالادست و پایین دست پل گریزه سنندج هم به شعاع ۳۰۰ متر عملیات لایروبی رودخانه انجام شد.

گفتنی است؛کردستان،استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.