غلامرضا پارسا گفت: ورزشکاران سازمان یافته تیراندازی با کمان در بخش بانوان به مراتب از ورزشکاران آقایان بیشتر است، پس باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا پارسا نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی با کمان استان کرمان گفت: از آنجایی که رشته تیر و کمان رشته گران‌قیمتی است، پس نوسانات قیمت دلار همواره گریبان گیر این فدراسیون نیز بوده است.

او با اعلام اینکه سفر‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد، متاسفانه با چندین برابر قیمت، فشار مضاعفی را به مجموعه فدراسیون وارد کرده، افزود: سرجمع اعتباراتی که فدراسیون از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌گیرد، رقم محدودی است و رقم سال ۹۸ ما ۵ میلیارد بوده است که قطعا سال ۹۹ کاهش چشمگیری خواهیم داشت.

پارسا به توزیع تجهیزات بین استان‌ها و حمایت از آن‌ها اشاره و تصریح کرد: در یک مرحله، بین تمامی استان‌ها کمان آموزشی توزیع کردیم که استان کرمان هم شامل آن بوده است و در دو مرحله نیز فوم داده ایم که مرحله آخرش هم اخیراً بوده است.

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: خوشحالم که امروز ریاست هیئت کرمان را فرد شناخته شده‌ای به عهده گرفته است.

نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در یک سال اخیر که مسابقات برون مرزی تعطیل بودند، اتفاقات خوبی در فدراسیون افتاد، از جمله اینکه خوابگاه فدراسیون در سایت آزادی ساختمانش کامل شد که فکر می‌کنم در ۲۲ بهمن افتتاح شود و ساختمان اداره فدراسیون در محل سایت تقریباً با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد کار انجام می‌شود که وجود این زیرساخت‌ها خیلی کمک می‌کند که ما هم به لحاظ برگزاری مسابقات و رنگینک‌های مختلفی که داریم بتوانیم استاندار‌های لازم را داشته باشیم و ضمن اینکه بتوانیم برای رویداد‌های بین‌المللی هم تلاش مضاعف از خودمان داشته باشیم.

پارسا گفت: بحث مهمی که باید به آن توجه شود، بحث جانبازان و معلولین است که این ساختار از فدراسیون معلولین جدا شد و به فدراسیون تیر و کمان پیوسته که باید آن‌ها دیده شوند.

او افزود: بحث مهم دیگر انجمن کمان سنتی هست که حتما سعی کنید با زمینه‌های بیشتری که وجوددارد، بیشتر مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گیرد چرا که در بازی‌های کشور‌های اسلامی دیده شده است.

نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مأموریتی که اخیراً وزارت ورزش به فدراسیون‌های مختلف داده است، توجه به ورزش روستایی و عشایری است که کمیته آن فعال و قرار شده، هیئت‌های استان این کمیته را فعال کنند و ما هم توقع داریم هیئت‌های استان علاوه بر اینکه مرکز استان را به عنوان پایلوت اصلی مورد توجه قرار می‌دهند در شهر‌های استان هم این پراکندگی حفظ شود.

پارسا گفت: خصوصاً برای استان کرمان که تعداد شهرستان‌های بالایی دارد و فاصله هم خیلی زیاد است و با توجه به وسعت و جایگاه استان کرمان هم از لحاظ صنعتی و هم به لحاظ فرهنگی مسابقات درون استانی این منطقه می‌تواند خیلی چشمگیر و با سطح بالاتری انجام گیرد.

او افزود: مسابقاتی که در تقویم فدراسیون جهانی هستند شاید انگشت‌شمار باشند و طبیعتاً همه ورزشکاران هم به آن حد نمی‌رسند که بخواهند در آن جایگاه شرکت کنند، ولی مسابقات درون استانی و دوران باشگاهی می‌تواند انگیزه‌های بسیار زیادی برای ورزشکاران داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: باتوجه به سابقه‌ای که از ورزش تیر و کمان داریم، خیلی مورد توجه بانوان قرار گرفته است و خواهش ما از هیئت‌ها این است که بخش بانوان را دقت نظر بیشتری داشته باشید و در سطح کشور هم ورزشکاران سازمان یافته بانوان به مراتب از ورزشکاران آقایان بیشتر هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار