دانش‌آموز دیروز مدارس عشایری فارس، خیر مدرسه‌ساز امروز شد

فردی که سال‌ها پیش در یکی از مدارس عشایری فارس تحصیل کرده بود، در زادگاهش منطقه کوهمره سرخی شیراز در حال احداث آموزشگاهی برای دانش‌آموزان محروم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود کنعانی‌وند، که زمانی در مدرسه عشایری کوهمره سرخی در ۳۵ کیلومتری شرق شیراز تحصیل کرده بود، پس از فراغت از تحصیل و اشتغال در شیراز، در تدارک ساخت یک باب آموزشگاه برای دانش‌آموزان عشایری برآمده است.

این خیرمدرسه‌ساز درباره این اقدام خیرخواهانه، اظهار داشت: ساخت این مدرسه بنا بر تعهدی بود که از دیرباز بر عهده‌ام بوده است، و آن خدمت به مردم و دانش‌آموزان عشایر محرومی است که با آن‌ها زندگی و تحصیل کرده‌ام.

او با بیان اینکه ساخت این آموزشگاه از مهرماه ۹۹ آغاز شده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: تمام تجهیزات برای ساخت این آموزشگاه پیش‌بینی شده است و بسیاری از زیرساخت‌ها که حتی در برخی مدارس شهری نیز وجود ندارد، در این مدرسه ساخته خواهد شد.

کنعانی‌وند اضافه کرد: این دبستان عشایری در محل سابق دبستان شجاعت روستای جمالی منطقه کوهمره سرخی، در زمینی به مساحت یک هزارمتر مربع و با زیربنایی افزون بر ۳۵۰ متر مربع درحال احداث است. این دبستان درحال حاضر ۳۱ دانش‌آموز در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی دارد.

بنا به اظهار مسوولان ذی‌ربط فارس، هم اینک ۷۸۰ مدرسه در این استان نیازمند تخریب، نوسازی یا بازسازی است و برای انجام این مهم، اعتبارات پیش‌بینی شده برای سال ۹۹ از محل مشارکت خیران ۱۳۰ میلیارد تومان است، با این حال، بیشتر مدارس خیرساز در نواحی شهری ساخته می‌شود و دانش‌آموزان عشایری در بسیاری از مناطق همچنان در کانکس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
آفرین
آخرین اخبار