جذب معلولان بی سواد کهگیلویه و بویراحمد در کلاس های سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلولان بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان به زودی شناسایی و جذب کلاس های سوادآموزی خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدگفت: این اقدام با مشارکت اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و از سوی آموزش دهندگان و مربیان تخصصی انجام می شود.  

خواهش نیک افزود: شناسایی معلولان بی سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز استثنایی این استان انجام و سپس جذب کلاس های سوادآموزی می شوند. 

او بیان کرد: تولید محتوای آموزشی برای معلولان بی سواد و کم سواد این استان از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان انجام می شود.

خواهش نیک گفت: تآمین آموزش دهندگان و مربیان تخصصی برای آموزش معلولان بی سواد و کم سواد استان نیز بر عهده معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش این استان است.  

او افزود: برخی معلولان بی سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در دوره های مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی این استان شرکت می‌ کنند. 

خواهش نیک بیان کرد: آن عده از سوادآموزان معلول کهگیلویه و بویراحمد که دوره انتقال را گذرانده‌ اند و سن آنها کمتر از ۱۷ سال است می ‌توانند از طریق مراکز استثنایی این استان ادامه تحصیل دهند. 

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.