رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی پروری در این استان فعال است که این تعداد می‌تواند به ۶۰۰ واحد تولیدی برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری استان گفت: این استان ظرفیت ایجاد ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری را دارد و این تعداد واحد می‌تواند به‌زودی به فاز تولید برسد.

او به اشتغال ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در صنعت آبزی‌پروری چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر در بخش تولید و هفت هزار و ۵۰۰ نفر در زنجیره صنعت آبزی‌پروری استان فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید


مالکی با اشاره به تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی سردابی در استان اضافه کرد: این استان ۳۰ واحد تولید بچه ماهی با ظرفیت سالانه ۴۰ میلیون قطعه بچه ماهی و ۹ مرکز تولید ماهی زینتی با تولید ۴۰۰ هزار قطعه ماهی در سال دارد.

او ظرفیت پرورش سالانه ۴۰ هزار تن ماهی در قفس را از پتانسیل‌های استان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که اکنون ۲۰۰ متقاضی و سرمایه‌گذار تنها سه هزار و ۴۰۰ تن ماهی در قفس یعنی ۸.۵ درصد ظرفیت تولید دارند.

مالکی در بخش آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: برای پرورش ماهی در قفس۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است، اما برای تحقق این مهم، باید آیین‌نامه اجرایی پرورش ماهی در قفس و مدت تمدید قرارداد‌های از یک به پنج سال ارتقا یابد.

او اضافه کرد: متاسفانه پرداخت تسهیلات برای پرورش ماهی در قفس به‌علت قرارداد‌های یک‌ساله ممکن نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار