معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۲۰ واحد غیرفعال در استان کردستان به چرخه تولید بازخواهند گشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پیمان الماسی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:در حال حاضر ۹۴۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۱۹ واحد فعال و مابقی غیر فعال است.

او با اشاره به صدور ۵۷۰ پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای و ایجادی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این استان خبرداد و افزود: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی هشت هزار و ۱۷۰ نفر صادر شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان احیای واحد‌های راکد و غیرفعال بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۲۰ واحد به چرخه تولید بازخواهند گشت.

الماسی گفت: احیای واحد‌های راکد که ظرفیت بازگشت به تولید را دارند با پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و رونق تولید با نرخ سود پایین انجام می‌شود.

او گفت: از مجموع واحد‌های تولیدی در استان ۱۱۲ واحد با اشتغال اسمی یک هزار و ۷۵۰ نفر و اشتغال واقعی یک هزار و ۲۱۵ نفر در شهرستان سقز و ۴۱ واحد با اشتغال اسمی ۹۴۵ نفر و اشتغال واقعی یک هزار و ۳۱ نفر در شهرستان بانه واقع شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: وضعیت تولید واحد‌های موجود در شهرستان‌های سقز و بانه به ویژه واحد‌های تولید لامپ و لوازم خانگی رضایت بخش بوده و این واحد‌ها با حفظ اشتغال خود مشغول به تولید هستند و بازار مطلوبی هم در اختیار دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.