وزیر ورزش و جوانان:

اولویت استفاده از ساعات خالی سالن‌های ورزشی با آموزش و پرورش است

سلطانی فر گفت: اولویت ما در استفاده از مکان‌های ورزشی برای ساعات خالی با آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برنامه گفت و گوی هفته با اشاره به اینکه زمینه‌های مشترک کاری میان آموزش و پرورش و وزارت ورزش وجود دارد، اظهار کرد: طی جلسه با مدیران نقاط ضعف و قوت را شناختیم اگرچه در بخش ورزش و جوانان زمینه‌های فعالیتمان متعدد است.

او ادامه داد: امروز در کشور ۶۱ هزار مکان ورزشی وجود دارد که این تعداد در ابتدای دولت یازدهم در کل کشور ۴۰ هزار مکان بود که در کاری مشترک و همه جانبه این مکان‌های ورزشی به این رقم فعلی رسید و رشدی بیش از ۵۰ درصد داشته است.

سلطانی فر با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ هزار مکان ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان است، گفت: همچنین ۲۰ هزار مکان متعلق به سایر دستگاه‌ها و بیش از ۲۶ هزار واحد هم به بخش خصوصی اختصاص دارد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: از این تعداد حداقل ۴ هزار واحد سرپوشیده متعلق به آموزش و پرورش است و این جدا از محل‌های سرباز است. سعی داریم در توسعه منابع انسانی و فرهنگی کمک کنیم بر این اساس سالن‌هایمان که در ساعاتی کمتر استفاده می‌شود، طبق هماهنگی‌های انجام شده به آموزش و پرورش واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه در سه سال گذشته در راستای المپیاد استعداد‌های برتر گامی مهم برداشتیم که محدوده سنی آن ۱۲ تا ۱۵ سال است، گفت: این برنامه با هدف شناسایی استعداد‌های برتر دانش آموزی صورت گرفته است، در بخش ورزش همگانی هم اقداماتی در نظر گرفتیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: قانون تشکیل وزارت ورزش بعد از ۴۹ سال بازنگری شد و به تازگی صاحب قوانین جدید شدیم که اهداف ما را تبیین کرده است و ماموریت‌های ویژه‌ای را برای خود می‌بینیم که نیازمند همراهی سایر دستگاه‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در موضوع توسعه منابع انسانی و توسعه فرهنگ اجتماعی از همه ظرفیت‌های کشور بهره گرفته خواهد شد.

او گفت: در مجموع اولویت ما در استفاده از مکان‌های ورزشی برای ساعات خالی با آموزش و پرورش است.

سلطانی فر تصریح کرد: در حال بررسی هستیم تا المپیاد درون مدرسه و استعداد‌های برتر را ادغام کنیم و سعی داریم استعدادیابی در خلال این برنامه‌ها را داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای مناطق محروم بیان کرد: احداث زمین مینی فوتبال را در این مناطق داشتیم که با استقبال مردم مواجه شد. تا کنون حدود ۲ هزار زمین چمن مینی فوتبال در سراسر کشور داریم که می‌تواند به بروز و ظهور استعداد جوانان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری منجر شود.

او با اشاره به اینکه امروز ورزش ارزان‌ترین و موثرترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت است، تصریح کرد: در نظر داریم تا زمین‌های ورزشی و ظرفیت استفاده از آن را افزایش دهیم همچنین استعداد‌های فراوانی در جوانان شناسایی کرده و آن‌ها را در آوردگاه‌های رسمی نمایش دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار