مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیات واقفان کتاب را ترویج فرهنگ کتابخوانی و خرید کتاب برای مساجد و بقاع متبرکه اعلام کرد و گفت: کمتر از ۲ درصد موقوفات زنجان مربوط به حوزه کتاب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام  کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان شمار موقوفه‌های استان زنجان را ۲ هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: موقوفه‌ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

او افزود: درصد بالا و قابل توجهی از موقوفات استان زنجان مربوط به هزینه‌ کرد در حوزه عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه موقوفات قرآنی نیز سهم بسیار کمی در استان زنجان دارند، گفت: کل درآمد موقوفات قرآنی زنجان در سال فقط سه میلیون تومان است که مبلغ بسیار ناچیزی است.

کرمی با بیان اینکه خیرین و واقفان باید به موضوع وقف قرآنی توجه بیشتری داشته باشند، افزود: در راستای تشویق افراد به وقف در این حوزه  بایستی فرهنگ‌سازی های  لازم صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای احیای حقوق موقوفات، تعداد ۴۷۴پرونده در مراجع قضایی استان زنجان در حال رسیدگی است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.