تمیم بن حمد آل ثانی در دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر حمایت دوحه از مسیر آشتی فلسطینیان و ابتکار عمل صلح عربی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر عصر دوشنبه در دوحه میزبان «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هئیت همراه او بود.

امیر قطر در این دیدار بر حمایت دوحه از روند آشتی فلسطینیان و توافق‌های به دست آمده میان طرف‌های فلسطینی و همچنین ابتکارعمل صلح عربی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه نیز به امیر قطر آشتی بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس را در چهل و یکمین دور نشست شورای همکاری خلیج فارس تبریک گفت.

دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات فلسطین به ویژه تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت وحدت ملی فلسطین گفتگو کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر بر آمادگی این جنبش برای از سرگیری رایزنی فلسطینی و موفقیت آمیز بودن توافق و تفاهم فلسطینی جهت برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی به صورت متوالی در شش ماه تاکید کرده بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته (شنبه) با ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل متحد و سران برخی از کشور‌ها از جمله ایران، به تشریح مواضع این جنبش در خصوص وحدت ملی فلسطینیان و برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین پرداخت.

اسماعیل هنیه نامه‌هایی را به سازمان ملل متحد و رهبران ایران، اردن، سوئیس و آفریقای جنوبی ارسال کرده و در آن به تلاش‌های این جنبش برای تحقق وحدت مردم فلسطین و پایان دادن به انشقاق‌ها و تأیید برگزاری انتخابات در فلسطین پرداخته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در پیام خود از رهبران کشور‌های مختلف خواست تا از این تلاش‌ها و اقدام‌ها که موجب تقویت وحدت مردم فلسطین می‌شود، حمایت کنند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی که از ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و با اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی، علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کرده بودند و شروطی را برای بازگشت روابط به حالت عادی تعیین کرده بودند که در چهل و یکیمن نشست شورای همکاری خلیج فارس به یکباره این شروط لغو و آشتی میان این کشور‌ها برقرار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار