به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت جنرال موتورز روز سه شنبه اعلام کرد که تجارت جدید حمل و نقل خود را به نام برند BrightDrop در سال جدید آغاز خواهد کرد و اولین محصولات آن پالت الکتریکی و وانت حمل بار است. هر دو آنها خودروهایی هستند که از پلتفرم باتری Ultium GM استفاده میکنند و قرار است امسال وارد بازار شود. جنرال موتورز قصد دارد برای این پروژه یک هزینه ۲۷ میلیارد دلاری انجام بدهد. این پروژه بخشی از طرح توسعه تجارت در طراحی و تولید خودروهای الکتریکی است. به عنوان مثال این شرکت که بزرگترین خودروساز در آمریکای شمالی است، به عنوان بخشی از بازطراحی کلی نام تجاری خود، از یک لوگو جدید رونمایی کردهاست. شرکت جنرال موتورز سعی کرده است سرمایهگذاران خود را متقاعد کند که درک کاملی از آینده حمل و نقل با انرژی الکتریکی دارد. پروژه BrightDrop بخش اصلی این طرح خواهد بود که انتظار میرود صدها هزار وسیله نقلیه الکتریکی حمل بار را در سالهای آینده وارد جادهها کند.
بیشتر بخوانید
پاملا فلچر، معاون برنامه جهانی جنرال موتورز، گفت: جنرال موتورز پیش بینی میکند بخش جدید این شرکت، یک اکوسیستم کامل برای تولید خودروهای الکتریکی از جمله وسایل نقلیه، خودروهای تحویل بار و نرم افزار و سایر خدمات داشته باشد. اولین وسیله نقلیهای که با مارک BrightDrop روانه بازار میشود، یک پالت تحویل بار به نام EP1 خواهد بود. در این پالتها که میتوان از آنها برای حمل بستهها تا درب منزل مشتری استفاده کرد، یک پیشرانه الکتریکی مجهز به Ultium وجود دارد که حداکثر سرعت ۳ مایل در ساعت را تامین میکند. بستهها را میتوان در داخل پالت EP1، که دارای قفسههای قابل تنظیم و دربهای قفلدار به سبک کابینت است، قرار داد. علاوه بر این EP1 میتواند تا ۲۳ فوت مکعب بار را حمل کند و ظرفیت حمل آن ۲۰۰ پوند خواهد بود.
فلچر میگوید که خودرو EP1 برای حل مشکلی است که صنعت تحویل بسته با آن روبرو است. مشکل این بخش آن است که بستهها اغلب در پیادهروهای شهر پراکنده میشوند و امکان دارد به آنها آسیب برسد. ما این را به عنوان یك راه حل برای ایجاد یك فضای كاملا متفاوت برای تحویل بار در نظر گرفتهایم. برای حفاظت از بستههای آسیبپذیر، كاهش خطاها، كاهش فشارهای جسمی برای افرادی كه كالا را تحویل میدهند، كمك بهینهسازی زمان محدود كردن و كاهش عملیاتی كلی هزینههای مشاغل است. جنرال موتورز سال گذشته برای آزمایش EP1 با یک راننده از شرکت FedEx Express همکاری کرد. فلچر گفت: استفاده از پالت برقی به كارگران فدرال اکسپرس اجازه میدهد ۲۵ درصد بستههای بیشتر در روز را تحویل بدهند.
فلچر گفت: EP1 از اوایل سال ۲۰۲۱ تولید میشود. به دنبال آن EV600، یک ون تحویل با برد ۲۵۰ مایل و ظرفیت ۶۰۰ فوت مکعب فضای بار است که هزینه تولید این خودرو در حدود ۱۰هزار پوند تخمین زده میشود. این خودرو با اتصال به یک شارژر سریع ۱۲۰ کیلوواتی شارژ و حداکثر سرعت شارژ ۱۷۰ مایل در ساعت خواهد داشت. تولید این وسیله نقلیه در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز میشود و اولین خودروهایی هستند که تا پایان سال تحویل میشوند. خودرو BrightDrop EV600 دارای یک سیستم امنیتی با سنسورهای حرکتی برای کمک به امنیت بخش بار است. از دیگر ویژگیهای آن میتوان به درهای کشویی جلو، مسیرهای عریض کابین و یک درب بزرگ باری که به صورت خودکار باز میشود، اشاره کرد. این وسایل نقلیه تجاری با تعدادی از ویژگیهای پیشرفته برای کمک راننده شامل تشخیص نقطه کور، کمک برای حفظ مسیر و راهنمایی هنگام پارک ارائه اشاره کرد. یک صفحه نمایشگر برای سرگرمی دیجیتال با اندازه ۱۳/۴ اینچ تعبیه شده است که از آن میتوان برای گذراندن اوقات فراغت استفاده کرد.
فلچر اشاره کرد که چندین مشتری علاقهمند به خرید این خودروها هستند اما فعلا از ذکر نام آنها معذور هستم. وی گفت: شرکت FedEx ابراز علاقه خود را برای خرید تعداد مشخصی از وانتهای تحویل EV600 اعلام کرده است. ما نامههای زیادی از طرف تعدادی دیگر از مشتریان دیگر دریافت كردهایم و در آینده نه چندان دور این اطلاعات را به اشتراک میگذاریم. فلچر از افشای قیمت خرده فروشی برای EP1 و EV600 خودداری کرد. خودرو BrightDrop همچنین طیف وسیعی از نرم افزارها را به مشتریانی که این وسایل نقلیه را خریداری میکنند، ارائه میدهد. این ویژگی این امکان را برای مشتریان فراهم میکند تا موقعیت هر پالت EP1 را ردیابی کنند و از راه دور وضعیت باتری و قفل آن را کنترل کنند. خودرو EV600 از ویژگیهایی مثل نظارت بر وضعیت باتری، موقعیت مکانی، مراقبتهای ایمنی راننده، تشخیص از راه دور، هشدارهای ایمنی و پیشبینی وضعیت آب و هوا برخوردار است.
شایعات مربوط به ساخت وانت الکتریکی شرکت جنرال موتورز اولین بار سال گذشته پس از آنکه این شرکت از پلتفرم Ultium EV خود همراه با برنامههای عرضه دوازده خودروی جدید الکتریکی طی چند سال آینده رونمایی کرد، مطرح شد. جنرال موتورز با ونهای باری شورلت اکسپرس و تا حدودی GMC Savana موفقیتهای بسیاری کسب کرده است. اما از شرکتی که روی یک ون الکتریکی کار میکند فاصله دارد. مرسدس بنز در حال ساخت نسخه الکتریکی وانت محبوب Sprinter خود است. این در حالی که فورد اخیرا E-Transit را با برد ۱۲۶ مایل و برچسب ۴۵هزار دلار رونمایی کرد. آمازون در حال کار بر روی یک وسیله حمل و نقل کاملا الکتریکی با استارتآپ EV Rivian است.
انتهای پیام/