رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه رتبه هفتم سالمندی در کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صفدر مظفری‌راد ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سن ۶۵ سالگی به بالا دوران سالمندی است، گفت: خدمت‌رسانی و حمایت از افراد بالای ۶۰ سال سن در مراکز بهزیستی به صورت کامل انجام می‌شود.

او افزود: سن ۶۰ تا ۷۰ سال پیری جوان، ۷۵ تا ۷۰ ساله پیر، ۸۰ تا ۹۰ سال و به بالا اوج سالمندی در نظر گرفته شده که همه این افراد با توجه به شرایط سنی نیازمند خدمات و حمایت‌های ویژه هستند.

رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه سالمندان چند قشر هستند، گفت: تعدادی از سالمندان برای رفع مایحتاج زندگی مجبور به کار کردن بوده و تعدادی وضع مالی مناسب دارند.

او با اشاره به اینکه گروهی از سالمندان به منظور جلوگیری از از کار افتادگی کار می‌کنند، ادامه داد: تمامی افراد نیازمند رفاه و آرامش بوده که باید توسط خانواده و ارگان‌های ذیربط حمایت شوند تا دوران کهن سالی را با آرامش خاطر سپری کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش روند پیری در کشور وضعیت سالمندی در سال ۱۴۲۰ مناسب نبوده و هم اکنون کرمانشاه با ۲۰۰ هزار سالمند رتبه هفتم سالمندی را دارد.

مظفری‌راد با اشاره به بیشترین سالمند در شهرستان دالاهو و کمترین در شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۳ مرکز استان کرمانشاه در حال خدمت‌رسانی بوده که از این تعداد ۴۱۵ نفر در مرکز شبانه روزی خدمت می‌کنند.

او افزود: سه تیم متشکل از ۱۵۰ نفر در خدمات ویزیت در منزل در خدمت سالمندان هستند و خدمات دیگری همچون پزشکی، فیزیوتراپی، روان درمانی، روان‌پزشکی، توانبخشی حرفه‌ای، توانبخشی اجتماعی، مددکاری توانبخشی آموزشی و امکانات ورزشی برای سالمندان فراهم شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.