راه اندازی آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در خراسان جنوبی

در پی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از مرغداری‌های خراسان جنوبی، آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحد‌های آسیب دیده استان گفت:  آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در استان مستقر خواهد شد تا دغدغه نمونه‌های آزمایشگاهی را در استان نداشته باشیم.

او با بیان اینکه صنعت تولید مرغ و تخم مرغ یک ظرفیت خوب اقتصادی در استان است، افزود: درگیرشدن واحد‌های تولیدی مرغ با ویرس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، آشفتگی زیادی در استان ایجاد کرده که باید با همکاری تولیدکنندگان و متولیان این امر هر چه زودتر اقداماتی در این خصوص انجام شود.

ملانوری با انتقاد از اطلاع رسانی کُند و عدم آموزش کافی در خصوص این بیماری، تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی و دامپزشکی در خصوص اطلاع رسانی و آموزش به تولیدکنندگان باید اقدامات موثرتری انجام دهند تا خسارت‌ها ناشی از این بیماری‌ها و انتشار آن به حداقل برسد.


بیشتر بخوانید


با توجه به اینکه واحد‌های تولیدی در استان خواستار تسهیلات برای برگشت به تولید هستند، مصوب شد تا مؤسسات، بیمه‌ها و متولیان این امر در این خصوص مشارکت لازم را انجام دهند تا هر چه زودتر بعد از پاکسازی و ضدعفونی واحد تولیدی به چرخه تولید برگردند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار