مظلومیت نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی سه ساله نمایشگاه دائمی صنایع دستی کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد گفت : متاسفانه جانمایی نامناسبی که این نمایشگاه داشت باعث شد تا مردم و هنرمندان صنایع دستی از آن استقبالی نداشته باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین ویسی معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : متاسفانه جانمایی نامناسبی که نمایشگاه دائمی صنایع دستی داشت باعث شد تا مردم و هنرمندان صنایع دستی از آن استقبالی نداشته باشند در نهایت باتوجه به اینکه برای ساخت این نمایشگاه هزینه زیادی صورت گرفته و استفاده نکردن از آن، تصمیم گرفتیم تا آن را به عنوان کارگاه‌های صنایع دستی فعال کنیم.

او گفت : براین اساس از هفته آینده به صورت دوره‌ای این نمایشگاه را در اختیار تعدادی از هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی استان قرار می‌دهیم تا در آن کارگاه‌های تولیدی خود را راه اندازی کنند.

معاون صنایع دستی استان با اشاره به تعداد بالای هنرمندان صنعتگر در کرمانشاه، افزود: باتوجه به تعداد بالای هنرمندانی که داریم، باید حداقل یک یا دو نمایشگاه دائمی صنایع دستی را در کرمانشاه راه اندازی کنیم، اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد، پیدا کردن یک زمین با جانمایی مناسب و قابل دسترس برای عموم مردم است.

او افزود: در این راستا، به همکاری شهرداری یا بخش خصوصی نیاز داریم تا بتوانیم یک زمین مناسب را برای احداث یک نمایشگاه دیگر صنایع دستی در شهر کرمانشاه اختصاص دهیم.

ویسی با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث یک نمایشگاه دیگر در اختیار داریم، ادامه داد: متاسفانه به علت اینکه فضای مناسبی را برای احداث یک نمایشگاه جدید پیدا نکرده ایم و از سوی دیگر این اعتبار دیگر جوابگوی احداث نمایشگاه نیست، بنابراین در نظر داریم تا این اعتبار را برا‌ی تکمیل و راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی حمام حاج شهباز خان جابجا کنیم.

او گفت: خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه از سال ۹۶ تاکنون بدلایل متعدد از جمله تعمیرات، تجهیزات و رفع موانع قانونی، مبادله نکردن تفاهم نامه و تقسیم وظایف دستگاه‌های موثر هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.