مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین گفت : با توجه به شرایط مختلف مدارس از حیث آموزشی، تعداد دانش آموزان، امکانات و امثالهم، جزئیات بازگشایی مدارس، گروه بندی دانش آموزان، ساعات تدریس با نظر موافق شورای مدرسه صورت می گیرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نور فتحی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین بر ضرورت هماهنگی کامل با شورای مدرسه تأکید کرد و گفت : با توجه به شرایط مختلف مدارس از حیث آموزشی، تعداد دانش آموزان، امکانات و امثالهم، جزئیات بازگشایی مدارس، گروه بندی دانش آموزان، ساعات تدریس و دیگر موارد مرتبط بایستی با نظر موافق شورای مدرسه صورت گیرد؛ اما در هر حال تعداد دانش آموزان حاضر در یک کلاس نباید از ۱۰ نفر تجاوز کند.

او حفظ سلامت دانش آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و از مدیران خواست دستورالعمل های بهداشتی و ضوابط جدید ابلاغی در سطح مدارس رعایت شود.

پرویز سبزی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش‌های مجازی کماکان ادامه دارد افزود: بازگشایی مدارس به منزله خروج دانش آموزان از آموزش مجازی نیست و ارائه آموزش‌های غیرحضوری در شبکه شاد و صداوسیما کماکان ادامه دارد.

سبزی از مدیران خواست تا مشکلات مدارس قبل از اول بهمن ماه برطرف گردد تا دانش آموزان با کمترین دغدغه در مدارس حضور پیدا کنند.

غلامرضا ویسی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بر ضرورت بازبینی اماکن آموزشی از حیث صحت کارکرد تأسیسات، وسایل گرمایشی، امکانات آموزشی و بهداشتی لازم تأکید کرد و افزود: مدیران محترم مدارس شخصاً بر روند بازگشایی نظارت داشته باشند و همانطور که در طول تعطیلات بازدید‌های دوره‌ای بعمل آمده، اکنون نیز نظارت کامل بر این موضوع استمرار داشته باشد.

محمد نادری مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش افزود: مدیران به عنوان رهبران خط مقدم مدارس، نقشی بی بدیل و هدایت گر در انجام امورات آموزشی، پرورشی و اداری دستگاه آموزش و پرورش دارند؛ لذا انتظار می‌رود همانگونه که تاکنون با درایت و صعه صدر امورات جاری مدارس به نحو مطلوبی انجام شده است،بعد از این شاهد ادامه این روند مطلوب باشیم.

او ضمن اشاره به فرارسیدن هفته شورا‌های آموزش و پرورش از انتخاب شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان شورای برتر در سطح کشور خبر داد و گفت: شورای آموزش و پروش، شورایی راهبردی و تسهیل گر است که با نقش والای خود می‌تواند به حل و فصل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش کمک شایانی نماید که این امر مستلزم همراهی سایر ادارات و دستگاه ها است.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شرایط فعالیت و آموزش در فضای مجازی تا حد زیادی با شرایط حضوری متفاوت است افزود: تمامی دستورالعمل‌های لازم در مباحث مختلف آموزشی و پرورشی، مستقیماً توسط مدیران و عوامل مدارس در فضای شاد ابلاغ می‌شود، لذا هر گونه پیام از طرف اشخاص نامعلوم در فضای مجازی وجاهت قانونی نداشته و قابل اعتنا نخواهد بود.

او به تشریح طرح آجر به آجر پرداخت و افزود: این طرح با تکیه بر جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با عنوان پویش سراسری " من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" از آغاز ایام فاطمیه آغاز شده و تا ولادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و روز مادر ادامه خواهد داشت. حداقل میزان شرکت در امر پسندیده مدرسه سازی ده هزار ریال است که از طریق نشانی اینترنتی ajorbajor.ir قابل دسترسی خواهد بود. از خیرین و والدین محترم انتظار می‌رود تا با هماهنگی مدیران مدارس در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.