یادواره لاله‌های روشن شهرستان محلات با استقبال مخاطبان در فضای مجازی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم استانی سوگواره یاس نبوی، یادواره لاله‌های روشن به صورت مجازی در شهرستان محلات برگزار و با استقبال مردم مواجه شد.

محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات گفت: در این مراسم که به دلیل شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بستر شبکه شاد متشر شد بیش از ۲هزار نفر مخاطب برخط داشت.

محمدی افزود: برنامه‌هایی همچون خاطره گویی همسر شهید صالحی، راوی گری از سوی یکی از روحانیون، مداحی و تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار شد.

او اضافه کرد: یادواره لاله‌های روشن به همت اداره آموزش و پرورش و دارالقرآن امام خمینی شهرستان محلات با محوریت معلم شهید خانعلی صالحی به صورت مجازی برگزار شد.

در مورد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ا میان علمای شیعه دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و دیگری نود و پنج روز بعد از رحلتان حضرت است و میان این دو تاریخ را ایام فاطمیه نامیده و این ایام را برای بانوی دو عالم عزاداری می‌کنند.

بنا به روایت هفتاد و پنج روز، سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، را فاطمیه اوّل و بنا به روایت نود و پنج روز، سوم تا پنجم جمادی الثانی را فاطمیه دوم می‌نامند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار