رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و مه صبحگاهی دید افقی را در گردنه "زمزیران" محور مهاباد به سردشت در جنوب آذربایجان غربی به ۲۰ متر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: بارش برف در گردنه "زمزیران" مهاباد از نیمه شب گذشته آغاز شده و عوامل راهداری راهدارخانه "کله‌گاوی" برای تسهیل در تردد خودرو‌ها ۲۰ کیلومتر از این مسیر را نمک‌پاشی و برفروبی کرده اند.

او اضافه کرد: به خاطر پدیده مه غلیظ در گردنه "قره‌بلاغ" در مسیر مهاباد - بوکان نیز دید افقی به ۵۰ متر کاهش پیدا کرده است که عوامل راهداری برای برفروبی و نمک‌پاشی این مسیر نیز در آماده‌باش قرار دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد با بیان اینکه در دیگر مسیر‌های این شهرستان نیز بارش باران و برف خفیف گزارش شده است افزود: با توجه به تداوم بارش‌ها بویژه در روز‌های پایانی هفته جاری (چهارشنبه و پنجشنبه) احتمال کولاک شدید در گردنه‌های این شهرستان وجود دارد که رانندگان قبل از تردد در مسیر‌های کوهستانی سعی کنند با شماره تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت راه‌های این شهرستان باخبر شوند.

او گفت: رانندگان باید با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و قبل از سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

خادمی با اشاره به راه‌اندازی یک راهدارخانه سیار در سه راهی "دارلک" درمحور مهاباد- ارومیه اظهار داشت: این راهدارخانه سیار به منظور برفروبی و نمک‌پاشی این مسیر که یکی از مسیر‌های اصلی و پرترافیک این شهرستان است راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.