سنجش سلامت حدود پنج‌هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تاکنون سلامت چهار هزار و ۸۸۷ نوآموزپیش‌دبستانی در استان کردستان سنجش شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه‌های سنجش، ۶۹۶ نفر ارجاع هوش شده، ۸۷ نفرمشکوک به مشکل شنوایی، ۲۹۳ نفرمشکوک به مشکل بینایی، ۹ نفر دارای مشکلات جسمی - حرکتی و تعداد نفر نیز ارجاع اتیسم شده‌اند.

او افزود: این برنامه برای پنجمین سال در ۲ مرحله و با هدف تشخیص به موقع اختلالات کودک و انجام بهینه و زودهنگام مداخلات توانبخشی برای تمام نوآموزان پیش دبستانی استان از آبان سال جاری آغاز شده است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به نوبت‌گیری ۶ هزار و ۷۳۰ نوآموز پیش‌دبستانی درسامانه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی گفت:نوبت‌گیری در سامانه درشرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام شده وهرپایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی می‌کند.

رنجبر بیان کرد: تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مدنظر قرار گرفته و رعایت خواهدشد، لذا به والدین توصیه می‌شود در این مورد نگرانی نداشته باشند ودر صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه کند.

گفتنی است؛در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ تعداد ۲۷ هزار و ۴۳۴ نفر نوآموز بدو ورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.