رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد گفت: با حفظ اصالت تاریخی محله کوچه بیوک، دسترسی اهالی به خیابان مجاور میسر می‌شود.

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: بنابر درخواست تعدادی از اهالی محله کوچه بیوک و با تلاش شورای اسلامی شهر و برگزاری جلسات کارشناسی، اصلاحاتی در طرح خیابان حاج سید جواد حیدری واقع در محله کوچه بیوک انجام شد.

او افزود: بر اساس این اصلاحات علاوه بر تقویت امکان دسترسی اهالی محل به خیابان‌های پیرامون محله، انسجام اجتماعی و اصالت تاریخی محله نیز حفظ می‌شود.

عباسی هرفته با تأکید بر این مطلب که محله کوچه بیوک از محله‌های پویا، زنده و تاریخی شهر یزد است، ادامه داد: احداث خیابان در محل بر اساس طرحی که پیش از این در نظر گرفته شده بود، سبب از بین رفتن بنا‌های تاریخی و باغات محله، انتقال ترافیک به درون محله و آلودگی صوتی و زیست محیطی محل می‌شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران اظهار کرد: همچنین این امر تبعات منفی دیگری مانند دو پاره شدن کالبد محله و آسیب جدی به انسجام اجتماعی آن را به دنبال داشت و می‌توانست زخم دیگری را مشابه بلوار بسیج بر ساختار اصیل شهر یزد در این محدوده وارد آورد.

او افزود: اصلاحات انجام شده در طرح مورد نظر بر اساس شناسایی پلاک به پلاک وضع موجود، بررسی گزینه‌های مختلف و با هدف محله محوری، حفظ انسجام محلات تاریخی و تقویت ساختار اصیل تاریخی و اجتماعی این محله بوده است. محله‌ای که علاوه بر اصالت تاریخی، ساکنین اصیلی دارد و زندگی در آن ساری و جاری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار