به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حقالتدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب گفت: نمیشود با یک دو و چهار نشان دادن در صحن علنی نظام تعلیم و تربیت را به هم بریزیم، بیش از ۲۰ هزار نفر آزمون استخدامی دادند و فقط ۴ هزار نفر قبول شدند؛ آیا برای ۴ هزار نفر باید کل آزمون را زیر پا گذاشت؟ آیا کار درستی است که ما هر روز در مجلس در مقابل یک گروهی که با پیامک، تجمع یا تحصن در مقابل پارلمان اعتراض میکنند، تسلیم شویم و روی همه اسناد بنیادین پا بگذاریم؟
او ادامه داد: سند بنیادین آموزش و پرورش به تعبیر رهبری معظم انقلاب میثاقنامه همه ما در نظام تعلیم و تربیت است که تصریح میکند فقط و فقط جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان باید اتفاق بیفتد. آیا این خلاف بیانات صریح رهبری در مورد جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان نیست؟
نماینده اصفهان اظهار کرد: در مورد استخدام حق التدریسها، شرکتیها، نهضتی ها و موارد مشابه در مجلس چند مرتبه بحث شده است؛ بیانات صریح رهبری درباره جذب نیرو در آموزش و پرورش مدنظر سیاستهای کلی نظام است؛ چرا در مجلس و در مجالس قبل تکالیفی را روی دوش آموزش و پرورش میگذاریم که نشان دهنده مسئولیتناپذیری پارلمان در موضوع تعلیم و تربیت است؟
طغیانی بیان کرد: اگر واقعاً صلاحیت لازم را دارند و میشود فرزندمان را دست این افراد بسپاریم، باید در آزمون پذیرفته شوند. اینکه یک آزمون نصفه و نیمه با وجود ایردهایی که البته خود بنده و مرکز پژوهشها به آن داریم، برداریم، درست نیست. خواهش میکنم خودتان را جای والدین بگذارید؛ صلاحیت معلمی را که میخواهیم سرکلاس فرزندانمان ببریم، باید در یک آزمون سنجیده شود.
او اظهار کرد: افرادی که پذیرفته نشدند هم می توانند به شکل کارکنان آموزش و پرورش به کارگیری شوند که این را هم باید به خود وزارتخانه سپرد. فرزندانی در همین کشور با صلاحیت بالاتر ممکن است سابقه کار در نهضت را نداشته باشند، آیا این کار تبعیض در حقشان نیست؟ آیا این دانشجوی من و شما که با هزار و ذوق و شوق در حال فارغ التحصیلی است، در روی من شما نمیایستد و نمیگوید حذف این آزمون تبعیض ناروایی برای یک دسته و گروه است؟
انتهای پیام/