رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۵۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در کردستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی‌اصغر عزیزی‌فر رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در نشست گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان کردستان گفت: این سازمان در راستای طرح‌های اعتلای بسیج در دو حوزه گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و توانسته در زمینه آموزش، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی گام‌های موثری بردارد.

او افزود: در راستای تقویت و اعتلای فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان کردستان یک هزار و ۱۵۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در بخش‌های تخصصی ساماندهی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: در طول یک سال اخیر ۷۰ درصد این گروه‌ها در بحث‌های کمک‌های مومنان، , گندزدایی معابر و آموزش دادن اقشار ور راستای پیشگیری از شیوع کرونا نقش داشته‌اند.

عزیزی‌فر یادآور شد: در بحث طرح شهید سلیمانی نیز یک هزار و ۴۶۱ نفر در قالب ۲۶۳ تیم ساماندهی شدند که در اجرای این طرح در مناطق محروم استان کمک بسیاری به حوزه سلامت و بهداشت جامعه داشته‌اند.

او بیان کرد: در بحث صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز توانسته‌ایم با جذب ۱۰ تسهیلگر, ۴۱۴ صندوق را راه‌اندازی کنیم که با تامین اعتبار ۲۶.۵ میلیارد ریالی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه طی چند ماه اخیر ۱۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد با کمک بسیج حقوقدانان آزاد شده‌اند، گفت: در طرح شهید رهنمون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان‌ها ویزیت شده و توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ عینک و ۶۳ عمل جراحی به صورت رایگان توسط تیم‌های پزشکی جهادی در این طرح انجام شده است.

عزیزی‌فر اظهار کرد: همچنین در بحث ماموریت‌های نیروی زمینی نیز در پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی مشغول به فعالیت هستیم و تاکنون ۴۷۰ واحد مسکن مددجویی را احداث و تحویل داده‌ایم و نیز یک هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی عام‌المنفعه را در مناطق محروم و روستایی طی ۱۸ ماه گذشته را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.