مدیر کل آموزش و پرورش کردستان درخصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدارس و حضور سر کلاس درس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان، با اشاره به بازگشایی تعدادی از مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز از اول بهمن، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس و تشکیل کلاس‌های درس بدون الزام و منوط به رضایت اولیای محترم است.

او با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری در تشکیل کلاس‌های درس، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس بر اساس تصمیم شورای مدرسه بوده و هر کلاس نباید از ۱۰ نفر بیشتر باشد.

قربانی به طرح ملی نهضت تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند با عنوان طرح هدایت اشاره کرد و گفت: این طرح با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه» اجرا می‌شود و با عنایت به استقرار و فعالیت دبیرخانه استانی در این راستا، ضرورت دارد با تعامل و رایزنی همه جانبه، به منظور بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند در حد توان استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به دستورالعمل وزارتی ساماندهی بهینه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود مدارس گفت: ضرورت دارد زمینه اجرایی شده این دستورالعمل و استفاده حداکثری دانش‌آموزان از امکانات موجود فراهم و گزارش اقدامات به وزارت ارسال شود.

قربانی با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان و پیگیری اقدامات و فعالیت‌های مدارس از طریق بازدید از واحد‌های آموزشی و اداری، گفت: برنامه نظارت باید در سطح استان و شهرستان با جدیت پیگیری و در همین راستا ناظرین وزارتی نیز از مدارس استان بازدید خواهند کرد.

او ملاک ارزیابی فعالیت مدارس را فرم‌های خود ارزیابی ابلاغی عنوان کرد و گفت: در بازدید و بررسی عملکرد مدارس حتما اطلس آموزشی و تهیه رزومه و وضعیت تحصیلی هر دانش‌آموزان مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت و دستاورد‌های اخیر استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و موفقیت آموزش و پرورش کردستان در کسب عناوین برتر در المپیاد نانوی دانش‌آموزی، زیست فناوری، شورای آموزش و پرورش و هسته گزینش را تبریک گفت.

قربانی در ادامه بر پیگیری برنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاکید کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون این برنامه‌ها در دستور کار معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف است، گفت: برنامه‌های ابلاغی باید با همکاری مسوولان تعیین شده انجام و گزارش اقدامات به صورت دوره‌ای تهیه و به وزارت ارسال شود.

او همچنین به موضوع شاخص‌های عمومی و اختصاصی و ارزیابی سالانه و نتایج ارزیابی سال ۹۸ آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه استان نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته است، از اهتمام مسوولین در پیگیری اقدامات تشکر کرد و خواستار تلاش بیشتر برای تحقق کامل شاخص‌ها و رفع موانع و مشکلات شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.