برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

تعریف جایزه اقتصاد دانش بنیان در یزد

استاندار یزد از تعریف جایزه اقتصاد دانش بنیان در یزد برای اولین بار در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در مراسم اختتامیه رویداد سرمایه گذاری استارتاپی سکوی پرتاب یزد یکی از دستاورد‌های این رویداد را فراهم کردن زمینه ارتباط بهتر و بیشتر استارتاپ‌ها با زیست بوم فناوری و استارتاپی استان یزد دانست و گفت: خوشبختانه براساس گزارش‌های ارائه شده، این رویداد استارتاپی در جذب سرمایه گذار بسیار موفق عمل کرده است.

او در ادامه تصریح کرد: در برگزاری رویداد سرمایه گذاری استارتاپی شاهد نمونه‌ای از همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف بودیم و جا دارد که از برگزارکنندگان این رویداد تشکر کنیم.

طالبی اظهارداشت: برای توسعه و شکوفایی استان در این حوزه ها، نیازمند حمایت مسئولان در وزارت ارتباطات و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از کار‌ها و برنامه‌های استان هستیم تا به شکوفایی هرچه بهتر این فعالیت‌ها در یزد کمک شود.

استانداریزد خاطرنشان کرد: الزام استان در رعایت مباحث و مسائل مربوط به محیط زیست، کمبود آب، آسیب‌های تحمیلی به دنبال توسعه بی رویه‌ی صنعتی در بعضی از مناطق استان و نگاه تک بعدی به توسعه استان، موجب شد رویکرد اقتصاد دانش بنیان را به عنوان اولویت اصلی در روند توسعه استان انتخاب کنیم.

طالبی ادامه داد: بسیار خردسندیم که امروز بعد از دو سال توانستیم موضوع اقتصاد دانش بنیان را به عنوان رویکرد اصلی انتخاب و گفتمان مناسبی را در این زمینه بین همه دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، همه ارکان زیست بوم فناوری و سایر بخش‌های استان بوجود بیاوریم.

استاندار یزد با اشاره به حمایت‌های انجام شده از استان یزد در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان، تصریح کرد: در جریان سفر سال گذشته ریاست محترم جمهوری اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد و به عقیده بنده مهمترین حمایت در این زمینه از سوی ریاست محترم جمهوری صورت گرفت.

طالبی با بیان اینکه بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به یزد موضوع اقتصاد دانش بنیان در رویکرد‌های دولت پر رنگ شد، اظهارداشت: با شروع کار و احداث کارخانه نوآوری یزد، ایشان به همه استانداران سراسر کشور اعلام کردند که ایجاد کارخانه‌های نوآوری را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار یزد ادامه داد: خوشبختانه در این مدت شاهد افتتاح و بهره برداری از تعداد زیادی از کارخانه‌های نوآوری در سراسر کشور بودیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: همت و تلاش مجموعه استان و حمایت‌های دکتر وحدت، رئیس صندوق شکوفایی و نوآوری کشور موجب شد بحث اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در نظر گرفته شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در بحث بسترسازی، بسیاری از فعالیت‌های مورد نیاز استارتاپ‌ها به ویژه آن بخش‌هایی که برعهده دستگاه‌های دولتی بوده، پیگیری و دنبال شده است.

او با بیان اینکه بعد از ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی در استان یزد، اقدامات عملی خوبی در استان شروع شد، عنوان کرد: در این راستا بحث تدوین برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری استان به تصویب رسید و آن را به مرحله اجرا گذاشتیم.

طالبی تصریح کرد: یک برنامه اقدام مشترک دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در حوزه نوآوری تدوین شده که به وضوح نتایج بسیار خوب این برنامه مشاهده می‌شود.

استاندار با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی زیست بوم و نوآوری استان در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: ایجاد شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری صنعتی یکی از اقدامات بسیار خوب پیگیری شده در استان یزد است که این مراکز در حوزه‌های نساجی، کاشی و سرامیک و صنایع غذایی پیگیری مورد اهتمام قرار گرفته است.

او در بخش دیگری از سخنانش به اخذ مجوز از وزارت علوم برای ساخت و راه اندازی اولین پهنه علم و فناوری کشور در استان یزد اشاره کرد و گفت: این پهنه کار بسیار ویژه و منطبق بر فرهنگ بومی و سنتی استان یزد است که کمک شایانی به استقرار شرکت‌های علم و فناوری در استان خواهد کرد.

استاندار یزد ادامه داد: باتوجه به انتخاب یزد به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور، قصد داریم به نوعی سرآمد این حوزه در کشور باشیم.

او در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: خوشبختانه در جریان این جلسه تصمیمات خیلی خوبی گرفته شد که امیدواریم به اجرای طرح‌های این مسیر کمک کند.

طالبی در پایان از تعریف جایزه اقتصاد دانش بنیان برای اولین بار در استان یزد خبرداد و خاطرنشان کرد: بر این اساس هر ساله به فعالین این عرصه جایزه اقتصاد دانش بنیان را اعطا کنیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.