مدیر اجرایی طرح ممیزی شهرداری تهران گفت: شناسایی واحدهای خالی از سکنه به کمک طرح ممیزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کاظمی مدیر اجرایی طرح ممیزی شهرداری تهران در آئین افتتاح ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: حمایت‌های متعدد از سوی شهرداران مناطق منجر به اجرای این طرح شد.

وی ادامه داد: اگر کمک‌ها نبود نمی‌توانستیم در سال جاری این طرح را افتتاح کنیم و به روز رسانی بانک اطلاعات از مهمترین ابزار مدیریتی برای تصمیم گیری جامع و پویا است. ممیزی املاک شهر، از جمله دستاورد‌هایی است که با بروزرسانی بانک اطلاعات اهمیت بسزایی دارد

کاظمی با بیان اینکه شهرداری مکلف است هر پنج سال یکبارممیزی را انجام دهند گفت: تاکنون ۵ بار ممیزی درسطح شهر تهران انجام شده است.

مدیر اجرایی طرح ممیزی شهرداری تهران اظهار کرد: اولین ضرورت ممیزی این‌ است که بانک اطلاعات به  روز می‌شود و اطلاعات هر محله به دست می‌آید و به کمک آن‌ها می‌توان اراضی شهر را رصد کرد و تخلفات ساختمانی راشناسایی کرد.

وی با اشاره به کاربرد طرح ممیزی گفت: در بستر طرح ممیزی می‌توان کاربرد‌ها و کاربری‌های املاک را شناسایی کرد واملاک فاقدسکنه را شناسایی کرد و اطلاعات پلاک ها را به دست آورد.

کاظمی بیان کرد: در سنوات گذشته اطلاعات توسط پرسنل برداشته ‌می‌شد و برای همین طرح در سال‌های گذشته ۱۲۰۰ نفر جذب شدند و امکان این نبود که در ششمین طرح از آن‌ها استفاده کینم و از همین لحاظ این کار به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برون سپاری شد.

مدیر اجرایی طرح ممیزی شهرداری تهران با بیان اینکه نرم افزار این طرح راه اندازی شده است گفت: سامانه مخصوص این امر راه اندازی شد و تمام تجهیزات و نیروی انسانی ستاد ممیزی برای مناطق تامین شد.

وی ادامه داد: فرایند ممیزی در یازده منطقه هدف با حضور شهرداران مناطق انجام شد و تست این ممیزی با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

کاظمی گفت : فاز نخست طرح ممیزی تهران و بلوک‌ها هستند و سپس املاک، آپارتمان‌ها و ماتطق غیر مسکونی در دستور کار قرار می‌گیرند.

مدیر اجرایی طرح ممیزی شهرداری تهران تصریح کرد: در مرحله چهارم دو میلیون واحد ملک، در مرحله پنجم سوم میلیون ملک ممیزی شدند و پیش بینی ما این‌است که در مرحله ششم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار ملک ممیزی می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های ممیزی ششم گفت: برخلاف دوره های گذشته در این دوره کار به صورت آنلاین انجام می‌شود و در کار ۱۰ روزه به‌پایان می‌رسد. همچنین فرم‌ها بصورت ملکی طراحی شده است و ممیز کار خود را دوساعته انجام می‌دهد در این دوره فقط ۲۰۰ نفر از کارمندان مجرب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که آموزش دیده اند کار را انجام می‌دهند.

کاظمی ادامه داد: شهر تهران به پنج قسمت تقسیم شده است و هرکدام از آن‌ها در مدت یک سال انجام می‌شوند و در مدت ۵ روز کار را به پایان می‌رسانیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار