مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمّد صالحی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه هدف از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه را استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه دانست و گفت : اجرای برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه در کنار هم قرار گرفتن قرآن و عترت است.

او گفت : بقاع متبرکه باید به پایگاه قاری پروری و نخبه پروری تبدیل شود و آنگونه که باید از ظرفیت این بقاع متبرک استفاده نشده است که باید به طور ویژه فعالیت‌های قرآنی در دو حوزه آموزشی و تبلیغی ترویجی در بقاع متبرکه شکل گیرد.

مدیرکل اوقاف استان افزود: خلاء وجود یک کلاس ثابت تفسیر در کرمانشاه احساس می‌شود که امیدواریم با اجرای این طرح این مشکل مرتفع شود.

او افزود: مرحله اول این طرح در بقاع متبرکه شاخص استان که بزودی اعلام می‌گردد اجرا می‌شود که در هر بقعه متبرکه هر هفته به صورت مشخص برنامه اجرا می‌شود که ۲۰ دقیقه اول تلاوت توسط قاریان ممتاز استان انجام خواهد شد و ۲۰ دقیقه دوم تفسیر آیات تلاوت شده توسط مفسرین که غالبا از ائمه جمعه و چهره‌های برجسته علم تفسیر هستند انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.