رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با حمایت دستگاه قضایی کارخانه اسپوتا به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان وحبیبی دادستان مرکز استان و دبیر این ستاد در اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست معزز قوه قضائیه از کارخانه اسپوتای ارومیه بازدید کردند.

علی اکبر گروسی در حاشیه این بازدید گفت: در این بازدید از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و مشکلات این کارخانه قرار گرفتیم. این واحد تولیدی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که به علت مشکلات اقتصادی به وجود آمده مدتی تعطیل بوده، اما اخیراً خطوطی از آن با ظرفیت ۶۵ نفر فعالیت خود را آغاز نموده و با پیگیر‌هایی که انجام گرفته شاهد افزایش ظرفیت دو برابری این واحد تولیدی تا ایام دهه مبارکه فجر خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این واحد تولیدی دارای یک سری مشکلات سرمایه در گردش می‌باشد که در جلسات مقدماتی که شورای اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با بانک‌های عامل داشت به یک سری تفاهماتی دست یافته است که انشاالله در ایام دهه مبارکه فجر در جلسه اصلی ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این تفاهمات نهایی خواهد شد تا مشکل سرمایه در گردش این واحد تولیدی مرتفع گردد.

این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: باید مدیران استان خصوصاً مدیران بانک‌ها کمک کنند کارخانه اسپوتا با ظرفیت صددرصدی به کار خود ادامه دهد تا از این طریق تعداد بسیاری از نیرو‌های متخصص در این واحد تولیدی مشغول به کار شوند.

شایان ذکر است کارخانه اسپوتا در سال ۱۳۸۳ با تعداد ۳۵۰ نفر نیروی کار فعالیت می‌نمود که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی به تدریج کارگران خود را از دست داده تا اینکه کاملاً از تولید باز ایستاده، ولی در سال ۹۹ با حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان فعالیت خود را از سرگرفته و اکنون تعداد ۶۵ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند که به تدریج به تعداد این شاغلین افزوده خواهد و شرایط به کارگیری تعداد بیشتری فراهم خواهد گردید.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.