مدیرکل استاندارد خراسان رضوی:

تخطی ۳۵ درصدی از استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی خراسان رضوی

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: با توجه به سهم ۲۰ درصدی واحد‌های تولید مصالح ساختمانی از مجموع واحد‌های زیرپوشش این اداره کل، میزان اعلام جرم از این واحد‌ها به دلیل تخطی از موازین استاندارد عدد قابل توجه ۳۵ درصد از مجموع تخلفات را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا جمیع مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه امسال در مجموع علیه ۴۰ واحد تولیدی و خدماتی استان به خاطر عدم رعایت استاندارد اعلام جرم شده که ۵۰ درصد آن در حوزه صنایع غذایی، ۳۵ درصد در بخش مصالح ساختمانی و ۱۵ درصد نیز در سایر بخش‌ها بوده است.

او مجموع واحد‌های تولیدی و خدماتی زیرپوشش این اداره کل را هزار و ۹۳۹ مورد اعلام کرد و افزود: نیمی از این واحد‌ها در بخش صنایع غذایی و ۳۹۱ مورد معادل ۲۰ درصد در بخش مصالح ساختمانی فعالیت دارند بنابراین بیشترین موارد تخطی از موازین استاندارد و اعلام جرم علیه صنایع تولیدی و خدماتی در این استان به نسبت فراوانی صدور پروانه استاندارد و تعداد واحد‌های زیرپوشش این اداره کل مربوط به مراکز تولید مصالح ساختمانی است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۵۵ پروانه اجباری هم‌اینک برای استفاده از علامت استاندارد در استان معتبر است و شمار استاندارد‌های تشویقی معتبر نیز ۲۵۸ مورد است.

جمیع بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۷۱۳ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی معتبر در استان هزار و ۴۷۶ فقره معادل ۵۴ درصد مربوط به صنایع غذایی است و ۳۸۴ فقره پروانه استاندارد معتبر معادل ۱۴ درصد از مجموع این پروانه‌ها در بخش صنایع و مصالح ساختمانی صادر شده است.

او تصریح کرد: ۷۵ درصد موارد تخلف و اعلام جرم در استان مربوط به عدم انطباق محصول یا خدمات با موازین استاندارد، ۲۵ درصد مربوط به جعل علامت استاندارد و پنج درصد نیز مربوط به سایر تخلفات بوده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.