شرکت هوآوی اعلام کرد فروش پرچم‌دارهای سری P و Mate خود را در سال جدید به طور جدی پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از یک سال پیش شرکت Huawei به بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. اکنون روند صعود آن متوقف شده و برای حفظ آن مجبور به فروش برند Honor شده است. خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که این شرکت همچنین در حال مذاکره برای فروش پرچمداران سری Huawei P و Mate به کنسرسیومی با حمایت دولت چین است. این دو ماه افرادی ناشناس ادعا کردند که این بحث ماه‌ها در جریان بوده اما هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. این شرکت هنوز امیدوار است که بتواند تامین‌کنندگان قطعات خارجی را با تولیدکنندگان داخلی جایگزین کند که به این ترتیب به تولید تلفن‌های خود ادامه می‌دهد.


بیشتر بخوانید


اهمیت سری Mate و P هوآوی

سری Mate و P عناصر اصلی در مجموعه هواوی هستند. برای دوازده ماه بین Q3 2019 و Q3 2020 این دو خط ۳۹/۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند. فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ آن‌ها تقریبا ۴۰ درصد از کل فروش هواوی را تشکیل داده‌اند. مانع اصلی در حال حاضر کمبود قطعات است. شرکت Huawei در اواسط سپتامبر ارتباط خود را با کارخانه اصلی خود TSMC قطع کرده‌ است. طبق گفته افراد داخل شرکت، هواوی معتقد نیست که دولت بایدن محدودیت‌ها را برطرف کند؛ بنابراین اگر این شرکت سری P و Mate را حفظ کند، اوضاع بدون تغییر خواهد ماند.

شرکت هوآوی فروش پرچم‌دار سری P و Mate را به طور جدی ادامه می‌دهد.

فروش Honor به آن‌ها امکان داد از تراشه‌هایی مانند MediaTek ، Qualcomm ، Intel و AMD استفاده کند. در حقیقت هفته گذشته اولین گوشی از سری Honor، V40 5G با چیپست +Dimensity 1000 معرفی شد. امید بود که تولید Kirin بتواند به SMIC، بزرگ‌ترین ریخته‌گری در چین تغییر یابد. در حال حاضر تراشه HiSilicon با فرآیند ۱۴ نانومتری (Kirin 710A) تولید می‌کند. مرحله بعدی فرایند N + 1 است که باید با تراشه‌های ۷ نانومتری قابل مقایسه باشد (هرچند برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که با گره ۷ نانومتری TSMC هم تراز نیست). با این حال ایالات متحده SMIC را در ماه دسامبر در لیست موجودیت قرار داد و اکنون ریخته‌گری با مشکلات تولید روبرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.