خسارت ۱۵ درصدی سرما به مزارع غلات در جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: متاسفانه ۱۵ درصد مزارع غلات این شهرستان در اثر سرمای اواخر مهرماه و اوایل دیماه امسال از بین رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مشهد، علی اکبرقارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین ضمن بازدید از مزارع گندم، جو و کلزای این شهرستان گفت: شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و همچنین تولید کننده محصولات استراتژیکی همچون چغندر، کلزا، گندم و جو نقش مهمی در تامین امنیت غذا‌ی نیز دارد.

او با اشاره به اهمیت استراتژیک تولید دانه‌های روغنی و جلوگیری از واردات نیاز کشور از سایر کشور‌ها و به طبع جلوگیری از خروج ارز افزود: تولید دانه‌های روغنی، نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اختصاص ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و اختصاص ۵هزار هکتار کشت جو و ۷۵۰ هکتار کشت دانه روغنی کلزا، ادامه داد: متاسفانه سرمای اواخر مهر و ابتدای دیماه امسال باعث خسارت ۱۵درصدی به مزارع و از بین رفتن سطح بالایی از مزارع غلات شهرستان شده است.

قارزی ترویج کشت محصولات استراتژیک همچون گندم، جو و کشت دانه‌های روغنی را با توجه به شرایط تحریم به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: دانه‌های روغنی به عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب میشود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع بالا بودن سرانه مصرف خانوار و ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی باعث شده این محصول به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جامعه در حوزه غذایی بشمار رود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار