رئیس اداره حفاظت محیط زیست كارون گفت: پایش و نمونه برداری از صنایع فعال در این شهرستان با هدف نظارت بر الزامات زیست محیطی انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس ظاهری رئیس اداره محیط زیست کارون با اشاره به پایش و نمونه برداری از صنایع فعال از سوی کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان گفت: پایش و نمونه برداری به صورت دوره‌ای و با هدف نظارت کامل جهت انجام الزامات زیست محیطی در فرآیند تولید محصول صنایع و کارگاه‌های تولیدی انجام شد.

او با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی از سوی کارگاه‌های تولیدی در جلوگیری از بروز آلودگی، از همه صاحبان صنایع خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولانه‌تر برخورد کنند.

ظاهری با بیان اینکه با مساعدت و همکاری آزمایشگاه محیط زیست خوزستان از خروجی واحد‌های فعال جهت بررسی وضعیت آلایندگی آن‌ها نمونه برداری شد، اظهار داشت: شهرستان کارون با دارا بودن صنایع متعدد از جمله؛ کارخانه‌های آجر سازی، طرح‌های توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچون خمیر مایه الکل رازی و تخته فشرده آریانا از شهرستان‌های صنعتی استان تلقی می‌شود.

پاکسازی سکوی موقت حمل پسماند قلعه چنعان

رئیس اداره محیط زیست کارون بیان کرد: پاکسازی سکوی قلعه چنعان که یکی از مصوبات‌کمیته پسماند محسوب می‌شود بعد از وقفه‌ای ۴۰ روزه با پیگیری اداره محیط زیست شهرستان و فعالان محیط زیست در روستای قلعه چنعان انجام شد.

او ادامه داد: در پی اختلافی که بین مدیریت پسماند اهواز و شهرداری کوت عبدالله در بحث تجهیزات مستقر در سایت صفیره بود، با رایزنی‌های که صورت گرفته این مشکلات با استقرار تجهیزات از طرف شهرداری در سایت مذکور مرتفع و آماده پذیرش پسماند سکوی قلعه چنعان شد.

ظاهری با بیان اینکه این اقدام از ١٠ بهمن آغاز و مقرر شده شهرداری تا پاکسازی کامل این سکو به طور روزانه به فعالیت بدون وقفه ادامه دهد، ادامه داد: شهرداری کوت عبدالله با معرفی زمین در حال طی کردن مراحل اداری جهت جابجایی سکو با رعایت همه ملاحظات زیست محیطی به‌مکان جدید است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.