حجت الاسلام سبزی گفت: قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در حال بررسی و اصلاح در مجلس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در حال بررسی و اصلاح در مجلس است.

حجت الاسلام سبزی افزود: سعی داریم با انجام یکسری اصلاحات شفافیت در عملکرد و حضور افراد دارای صلاحیت را تسهیل کنیم که احتمالا با روند بررسی قانون بودجه، این اصلاحات به انتخابات آتی نرسد.

او با تشریح سفر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های ساوه و زرندیه اضافه کرد: در بررسی‌های بعمل آمده بزرگترین مشکل این دو شهرستان؛ اختلاف مالکین با منابع طبیعی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اختلاف تا حدی است که منابع طبیعی در برخی از روستا‌ها نسبت به خود روستا ادعای مالکیت داشته و منازل مسکونی اهالی نیز ملی اعلام شده که این امر موجب نارضایتی مردم شده است.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته کمیسیون ماده ۳۴ در شهرستان‌ها تشکیل و این قبیل اختلافات در پلاک‌ها حل و فصل شده بود، اما متاسفانه بخاطر اجرا نشدن این قانون، معضل همچنان بلاتکلیف مانده بود.

حجت الاسلام سبزی تصریح کرد: با پیگیری کمیسیون کشاورزی از طریق استاندار مرکزی مقرر شد که این قانون در شهرستان‌ها احیا شود و اگر نیاز به حمایت و تصویب قوانین خاصی داشته باشد ما هم برای رفع مشکلات مردم در مجلس قوانین مربوطه را به صحن علنی خواهیم برد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نقشه‌ی کاداستر که در شهرستان زرندیه ترسیم شده بسیاری از اراضی که قبلا در منابع ملی قرار گرفته بود از این نقشه خارج شده است.

او در خصوص اجرای کانال شبکه‌های سه و چهار سد ساوه که یکی از نیاز‌های تامین آب کشاورزی ساوه محسوب می‌شود، افزود: از طریق رایزنی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مقرر شد از منابع وزارت نیرو مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بابت اجرای این دو شبکه اختصاص پیدا کند.

حجت اسلام سبزی در خصوص لوله گذاری ۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری هم گفت: با مشخص شدن پیمانکار این میزان لوله گذاری انجام شده.

او اظهار کرد: برای ۹۶ کیلومتر دیگر تلاش خواهیم کرد تا ظرف دو سال آینده مردم ساوه با تخصیص به موقع ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از آب شیرین و بهداشتی برخوردار شوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جاماندگان سهام عدالت و یارانه‌ها نیز از جمله مطالبات عمومی جامعه است که مجلس شورای اسلامی سازوکار لازم را برای برخورداری جامعه هدف از این دو مزیت فراهم کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.