رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست مراقب کلاهبرداران آنلاین در حراج‌های روز مادر باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن روز مادر، بر مراقبت کاربران قضای مجازی در پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین تاکید کرد.

سرهنگ آنقی گفت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های زمانی و مکانی بسیاری از کاربران تلاش می‌کنند با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که ارسال محموله را هم بر عهده دارند، کادوی مورد نظر خود را در روز ولادت حضرت فاطمه (س) به مادر و همسر خود تقدیم کنند.

او با تاکید بر ضرورت مراقبت کاربران فضای مجازی در هنگام استفاده از سایت‌ها و کانال‌ها و صفحات فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی اضافه کرد: مهم‌ترین نکته در خرید از سایت‌های فروشگاهی، اعتبارسنجی آن‌ها با بررسی نماد اعتماد الکترونیکی و رضایتمندی مشتریانی است که قبلاً اقدام به خرید داشته اند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: در خرید از سایت‌های درج آگهی و صفحات و کانال‌های فعال در مجازی، واریز نکردن هرگونه وجه به عنوان بیعانه و اعتماد نکردن به افراد ناشناس در فضای مجازی یکی دیگر از نکاتی است که به منظور پیشگیری از بروز کلاهبرداری‌های احتمالی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر استفاده از صفحات کلید ایمن مجازی، توجه به آدرس اینترنتی درگاه‌های بانکی و دیگر توصیه‌های کارشناسان پلیس در خرید‌های اینترنتی بیان داشت: این پلیس آمادگی لازم جهت رسیدگی به شکایت همشهریان عزیز و بررسی گزارش‌های مردمی واصله به پایگاه پلیس فتا را دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.