مسئول اطلاع‌رسانی و تبلیغات چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین از استقبال گرم هم‌وطنان از بخش‌های مختلف و صفحات این جشنواره در آپارات و اینستاگرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مسعود زیارتی مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گفت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین که امسال برای نخستین بار به‌صورت مجازی در حال برگزاری است تاکنون با استقبال گرم هم‌وطنان در بخش‌های مختلف و صفحات این جشنواره در آپارات و اینستاگرام همراه شد.

او اضافه کرد: تعداد زیادی از مردم استان گلستان و حتی سایر استان‌ها در فراخوان‌ها، مسابقات و نظرسنجی‌های مجازی این دوره از جشنواره حضور فعال داشتند که نشان از برقراری ارتباط علاقه‌مندان با برگزاری مجازی این دوره است.

زیارتی گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اجتماعی زیر سایه این بیماری قرارگرفته و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای افزایش نشاط اجتماعی و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ترویج آداب، رسوم و سنن اقوام ایران‌زمین برگزاری این جشنواره را از طریق فضای مجازی در دستور کار خود قرارداد.

زیارتی بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های فروش آنلاین محصولات صنایع‌دستی هنرمندان، اجرای گروه‌های فرهنگی هنری اقوام، برگزاری وبینار آموزشی همچنین برنامه‌های جانبی اعم از مسابقات استان‌شناسی و معرفی روستا‌های هدف گردشگری استان در حال برگزاری است.

او گفت: در استان برای نخستین بار برگزاری مجازی چنین جشنواره‌ای را تجربه می‌کنیم و قطعاً با تجارب به‌دست‌آمده در این دوره، برای برگزاری پربارتر و بهتر اجرای مجازی جشنواره در دوره‌های آتی برنامه‌ریزی خواهد شد.


علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۲ بهمن‌ماه با مراجعه به پرتال www.gcth.ir برنامه زنده جشنواره اقوام را از طریق آپارات و اینستاگرام در ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ و بخش‌های دیگر این رویداد را در طول شبانه‌روز مشاهده کنند.

جشنواره اقوام یک رویداد فرهنگی است که ظرفیت‌های گلستان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگی و  صنایع دستی به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.