رئیس اداره شیلات سرپل‌ذهاب گفت : ۱۳ مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد که هم‌اکنون رتبه اول استان کرمانشاه را در تولید ماهیان خاویاری و رتبه دوم در زمینه پرورش ماهیان گرمابی را داریم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مصطفی نوروزی رئیس اداره شیلات سرپل‌ذهاب گفت : سالیانه یک هزار تن انواع آبزیان در سرپل ذهاب تولید می‌شود و این شهرستان از معدود شهرستان‌هایی است که دارای بیشترین تنوع در تولید آبزیان است.

او گفت : در زمینه تولید ماهیان سردابی رتبه سوم و در زمینه پرورش ماهی در قفس رتبه اول را در استان کرمانشاه داریم.

او افزود: بخش صید و صیادی دارای پتانسیل مناسبی در اشتغالزایی است و امسال بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی در شهرستان سرپل ذهاب ایجاد کرده است.

رئیس شیلات سرپل ذهاب ادامه داد: در بخش شیلات شهرستان به ازای هر پنج تن تولید ماهی قزل آلا یک نفر اشتغالزایی و به ازای تولید هر ۱۰ تن ماهی گرمابی یک نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

نوروزی افزود: چهار طرح پرورش آبزیان هم اکنون در دست اقدام است که ۲ طرح آن مربوط به پرورش ماهی قزل آلا در قره بلاغ با ظرفیت تولید ۶۰ تن و یک طرح ۲۰ تنی پرورش ماهی در قفس و یک طرح پرورش و تکثیر یک میلیون قطعه‌ای زالوی طبیعی خواهد بود.

او ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف آبزیان در شهرستان اقدام‌های مناسبی انجام شده و مصرف ماهی در سبد غذایی خانوار‌ها گنجانده شده و رتبه اول شهرستان در زمینه مصرف آبزیان گواهی بر این ادعا است.

او گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان عملکرد دستگاه‌ها به مردم و بررسی عملکرد‌ها برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.