بازار امروز با افزایش عرضه و منفی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه (۱۴ بهمن ماه) بازار سرمایه مانند روز گذشته با افزایش عرضه و منفی در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ بهمن ماه

برکت، صبا، وسپهر و وصنعت مثبت کار خود را آغاز کردند.

در جریان معاملات منفی گروه بانکی‌ها نماد بانک ملت وبملت در محدوده قیمتی ۴۰۲ توامن با افت ۲.۵ درصدی دنبال می‌شود. وتجارت نیز افت ۲ درصد را در دقایق ابتدایی تجربه می‌کند و در قیت ۲۹۷ تومان داد و ستد می‌شود. وپارس و وبصادر نیز با افت تقاضا مواجهند.

معاملات گروه فلزات اساسی در نماد‌های بزرگ و تاثیرگذار منفی دنبال می‌شود و شاهد افت بیش از ۴ درصد قیمت در نامد فملی و قرار گرفتن نماد در سطح قیمتی ۱۰۳۰ تومان هستیم.فولاد افت ۳ درصدی دارد و در قیمت ۱۱۳۵ تومان دنبال می‌شود.فزرین رشد ۱ درصدی دارد و کویر در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت دنبال می‌شود.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد افت حداکثری قیمت در اکثر نماد‌ها از جمله شبریز و شتران هستیم. شپنا در قیمت ۱۱۸۱ تومان افت ۳.۵ درصدی دارد.شبندر در قیمت ۲۱۲۷ تومان دنبال می‌شود و در یک قدمی کف قیمت روزانه قرار دارد.

افت ۱۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های حکشتی، تاصیکو و سفارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نماد پالایش در قیمت ۸۲۱۸ تومان با افت بیش از ۹ درصدی دنبال می‌شود. حجم معامله در کمتر از نیم ساعت، بیش از ۱۰ میلیون سهم است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۹هزار و ۶۳۳واحدی (۱.۶د‌رصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۲۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶۲نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، سدور، حکشتی، شپنا، فملی، ولپارس و وتجارت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، چخزر، وسپهر، زملارد، صبا، ذوب و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۷۳۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۳۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف فروش وتجارت در حال جمع آوری است.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۶۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۱۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید سپیدار، سمگا و کلوند به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سپیدار سیستم آسیا بیش از ۱۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش شپنا، خفولا و وتجارت در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۷۱۰میلیارد تومان (۴۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۹۵میلیارد تومان (۳۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۲نماد و حجم صف‌های فروش در ۶۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف خدمات فنی فولاد یزد به ۲۰.۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۲۳۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۱۱۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «فرآورده‌های نفتی» با تقاضای فروش ۲۹۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۵درصد از چهار هزار و ۸۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۲۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۲۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۳۶۵میلیارد تومان خواهد رسید.

خزامیا مثبت شد.

صف فروش وتجارت به طور کامل برچیده شد.

صف فروش شستا از بین رفت.

وصنعت به صف خرید نشست.

در میان عقب نشینی خریداران در گروه خودرویی در این دقایق شاهد افزایش تقاضا و جهش قیمت در نماد‌های خزامیا و خپارس بودیم. خزامیا با رشد حداکثری در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفت و خپارس نیز در قیمت ۵۸۲ تومان رشد ۳ درصد را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
چه بهمن پر برکتی برای سهامداران شده
آخرین اخبار