نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: نسل اول و دوم انقلاب آنچه که مسئولیت و تکلیف آن‌ها بود را انجام داده اند و در حال حاضر نسل سوم و چهارم در جایگاه‌های انجام مسئولیت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در ورود به چله دوم انقلاب مقام معظم رهبری بیش از چهل بار بر کلمه جوان تأکید کرده اند.

او افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری نسل اول و دوم انقلاب آنچه که مسئولیت و تکلیف آن‌ها بود انجام داده اند و در حال حاضر نسل  سوم و چهارم در جایگاه‌های انجام مسئولیت هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید چهل سالگی انقلاب اسلامی را با چهل سالگی انقلاب‌های بزرگ دنیا همچون فرانسه و روسیه مقایسه کنیم که موانعی نداشتند.

آیت اله خاتمی ادامه داد: انقلاب اسلامی موانعی چون هشت سال جنگ تحمیلی، استکبار، گروهک‌های ضد انقلاب و تحریم ظالمانه را پیش رو داشته، اما با این وجود پیشرفت حاصل کرده است.

او افزود: چهل سالگی انقلاب بایستعی با  قبل آن مقایسه شود چرا که در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد روستا‌ها راه آسفالت دارند و از نعمت برق برخودار هستند و روستای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم.

خاتمی گفت: پس از پیروزی انقلاب در کشور خدمات قابل توجهی انجام شده و مقایسه این مهم با چهل سال قبل از آن گویای پیشرفت و توسعه می‌باشد که آن هم با وجود جنگ هشت ساله محقق شده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ادامه داد: در واقع جنگ جهانی سوم در ایران اتفاق افتاد، استکبار و تجاوز گران دنیا، ابر قدرت غرب و شرق علیه ایران بودند که در میان اسرا، اسیرانی از ۱۷ کشور دنیا وجود داشت.

آیت اله خاتمی گفت: در حال حاضر به لحاظ رتبه علمی در رتبه ۱۵ و شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های هسته‌ای جزو ۱۲ کشور دنیا هستیم که با همه موانع محقق شده است.

او تأکید کرد: وجود ۱۴ میلیون دانشمند در کشور پتانسیل‌های مهمی برای کشور محسوب می‌شود که به راحتی محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان اینکه آینده کشور در دست جوانان این کشور است، گفت: اگر جامعه‌ای زیبا می‌خواهید باید با جدیت وارد میدان عمل شوید.

او گفت: باید جوانان خود را به پیشرفت دنیا برسانند چرا که سرعت پیشرفت در دنیا بسیار بالاست و این مهم کار جوانان ایران اسلامی است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.