رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز طرح نظارتی نوروز از ۱۵ بهمن ماه سال جاری تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور در خصوص توجه به سیاست‌های دولت در انجام نظارتهای پیشگیرانه و آگاهی‌رسانی به مصرف‌کنندگان، گفت: اقدامات نظارتی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و اولویت‌های کالایی تدوین و اجرایی خواهد شد.

او  از برخورد سریع و قاطع با اخلالگران بازار در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این طرح از ۱۵ بهمن ماه سال جاری تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ در استان کردستان همزمان با سراسر کشور طرح یاد شده اجرایی می‌شود.

دره‌وزمی بیان کرد: در این طرح علاوه بر نظارت و بازرسی از واحد‌های صنفی موجود در بازار بر نحوه خدمات رسانی شرکت‌های مسافربری، حمل و نقل درون و برون شهری، رستوران‌ها و انبار‌های نگهداری کالا هم مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گشت‌های مشترک بازرسی از بازار هم در این ایام با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، فرمانداری، اماکن و اتحادیه‌ها هم برگزار می‌شود.

دره‌وزمی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۴ هزا رو ۳۴۱ مورد بازرسی در سطح واحد‌های صنفی موجود در بازار استان انجام شده است.

دره وزمی با اشاره به نقش مهم گزارشات مردمی در برخورد به موقع با متخلفان، گفت: سامانه تلفنی ۱۲۴ در مرکز استان و شهرستان‌ها آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی را دارد و بازرسان در اسرع وقت و با اولویت به آن‌ها رسیدگی خواهند کرد.

گفتنی است؛۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.