مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی از بهره‌برداری ۱۵ پروژه گردشگری همزمان با دهه‌فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در دهه‌فجر امسال ۱۵ پروژه در حوزه گردشگری در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، فردوس، سرایان و طبس به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: برای این پروژه‌ها ۱۷۴ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رمضانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه صنایع‌دستی اطلاعات ۱۰۱ نفر در سامانه ثبت اطلاعات صنعتگران ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در این مدت ۵۲۰ پروانه تولید انفرادی، ۱۰ فقره تاسیس کارگاه، ۱۱ پروانه تولید کارگاهی، ۶ فقره پشتیبان مشاغل خانگی، ۵۰ فقره مشاغل خانگی مستقل و ۴۴۶ کارت شناسایی صنعتگری صادر شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به این که بازارچه‌های ثابت، موقت و نمایشگاه‌های صنایع دستی در این مدت تعطیل بوده است ادامه داد:با این وجود ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی از تولیدات هنرمندان استان به فروش رسیده و ۶۹ هزار دلار صنایع دستی به صورت چمدانی صادرات شده است.

رمضانی تصریح کرد: در این مدت ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت مشاغل خانگی و خوشه‌های صنایع‌دستی تسهیلات پرداخت شده است که با وجود محدودیت‌های آموزش حضوری و تعطیلی بسیاری از دوره‌های آموزشی، ۴۰۰ نفر از آموزش‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی برخوردار شده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.