پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا بر بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی کشورمان به توافق هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در اظهاراتی بر بازگشت طرفین برجام به این توافق و نقش کلیدی برجام تأکید کرد.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد: ما به دنبال اطمینان از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و بازگشت ایران به پایبندی هایش در توافق هستیم.

پیتر استانو در ادامه تأکید کرد: ما میان واشنگتن و تهران و نیز تمامی طرف‌ها در زمینه توافق هسته‌ای هماهنگی خواهیم کرد. دیپلماسی، نقشی کلیدی در روند بازگشت به توافق هسته‌ای دارد.

او همچنین گفت که تمامی مسائل در توافق هسته‌ای قابل مذاکره در کمیسیون مشترک است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی شد: ما در تشویق ایران به متوقف ساختن گام‌های یکجانبه در زمینه غنی سازی اورانیوم روشن عمل کرده ایم. فشار‌های فراوانی بر ایران به سبب تحریم‌های آمریکا وجود دارد و ما می‌خواهیم تا واشنگتن تحریم‌ها را بردارد.
پیتر استانو گفت: رفع تحریم‌های ایران، مشوقی برای این کشور می‌شود تا به توافق هسته‌ای بازگردد. راهکار‌هایی برای تحقق اجرای توافق هسته‌ای وجود دارد که منوط به آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به عنوان جانب بی طرف است.

سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین گفت: توافق هسته‌ای ایران به واقع مهم است و تا کنون، توافقی بالاتر از آن نبوده است.

در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اقدامی یکجانبه، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان بر خلاف برجام اعمال کرد. این در حالی است که ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشور‌های اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت دارد؛ اما پس از برآورده نشدن این مسأله، تهران شروع به کاهش تعهدات هسته‌ای خود در ذیل برجام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام . اولا میلاد حضرت زهرا (س) را تبریک می گویم .خوش بحال رهروان اهل بیت که همچنین مادری دارن.
دوما، سایت جدید شما خیلی گیج کننده و پخش و پلاست . رنگ بندی آن چشم را اذیت می کند
سوما؛ خد لعنت کند ترامپ و اون داماد همجنس بازش را
چهارما...... خدا لعنت کند اسرائیل غاصب را که نماد شیطان اصلی است
آخرین اخبار