خراسان جنوبی رتبه نهم کشور در سرانه فضا‌های ورزشی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش استان با احداث ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع فضای ورزشی، رتبه نهم کشور در زمینه احداث فضا‌های ورزشی دانش آموزی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: احداث و بهره برداری از ۲ مدرسه پویا در شهرستان‌های بیرجند و قاین، افتتاح ۵ کلاس درس تربیت بدنی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، بشرویه و طبس و احداث و بهره برداری از دو زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌های سربیشه و طبس مهم‌ترین طرح‌های بهره برداری شده از بهمن ماه پارسال تا کنون است.

او با اشاره به هزینه یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومانی برای احداث، تکمیل و تجهیز این فضا‌های ورزشی، افزود: ۱۷۱ هزار و ۲۵۹ دانش آموز دختر و پسر استان در ۹ شهرستان از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند.

واقعی با بیان این که سرانه فضا‌های آموزشی به ازای هر دانش آموز، از ۳۸ درصد، به بیش از ۳۹ درصد افزایش یافته عنوان کرد: ورزش تضمین کننده‌ی سلامت جسمانی دانش آموزان است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۳ طرح آموزشی با زیر بنای ۱۵۰ متر مربع در شهرستان سرایان ادامه داد: همچنین نمازخانه، کتابخانه و یک باب کلاس در دبستان دخترانه برادران مددی به بهره برداری رسید.

او با اشاره به مشارکت ۴۰ درصدی خیر در این طرح ها، تصریح کرد: برای احداث، تکمیل و تجهیز این ۳ طرح مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده که ۱۱۰ دانش آموز دختر از مزایای این طرح برخوردار شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار