مشاور امور خانواده و بانوان وزارت کشور به بیان درباره نقش برجسته زنان در حوزه‌های مختلف پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وبینار توانمند سازی زنان در حوزه علم و فناوری امروز (چهار شنبه ۱۵ بهمن) با حضور فریبا نظری مشاور امور خانواده و بانوان وزارت کشور و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

نظری در این وبینار اظهار کرد: جهان یک سالی می‌شود که درگیر بحران کروناست و سبک زندگی تمام خانواده ها دچار تحول شده است.

او افزود: تا قبل از دوران کرونا زنان همواره با نقش‌های متفاوتی که از خود به نمایش گذاشته اند توانایی هایشان را نشان داده اند اما ویروس کرونا باعث شد تا  نقش آن ها در حوزه‌های پررنگ‌تر شود.

نظری تصریح کرد: زنان فعال در حوزه بهداشت به عنوان مدافعان سلامت نقش برجسته‌‌ای در دوران کرونا ایفا کردند. برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا خود را در معرض خطر قرار داده و  از خانواده دور ماندند. متاسفانه زنان زیادی به عنوان کادر بهداشت و سلامت با ابتلا به کرونا شهید شدند. 

مشاور امور خانواده و بانوان وزارت کشور تاکید کرد: ما در برجسته کردن فعالیت و سیاست‌های زنان در حوزه زنان و خانواده وزارت کشور تصمیم گرفته ایم تا یک رویکرد کلی از توانایی آن‌ها را به نمایش بگذاریم. یعنی آگاهی جامعه را در خصوص توانمند شدن زنان و عملی کردن فعالیت‌های آن‌ها افزایش دهیم تا در تمام حوزه‌ها دستاورد‌های خود را به نمایش بگذارند و حقوق شان حفظ شود.

فعالیت ۱۵ معاون استاندار زن در سراسر کشور

او ادامه داد: تصمیم گرفته ایم تا با کمک دستگاه‌های اجرایی دیگر هرگاه قرار شد گامی در خصوص توانمندسازی زنان در گروه‌های مختلف برداشته شود آن را حتما تبدیل به یک گفتمان عمومی جامعه کنیم. مردان باید فضای ذهنی خود را آماده کنند که زنان قابلیت طی کردن مسیر توانمند سازی را دارند.

نظری اضافه کرد: بانوان باید برای نخستین بار در تارخ سیاسی و ادرای کشور در بخش‌های فرمانداری، معاون فرمانداری و... قرار بگیرند تا در آینده برای فعالیت در حوزه‌های سیاسی از توانایی‌هایشان استفاده شود. درحال حاضر ۱۵ معاون استانداری زن در کشور داریم که با ارتقای توانمندی‌های تخصصی و کاری خود به راحتی می‌توانند مسیر توانمندیشان را در حوزه‌های ریاست جمهوری، فعالیت در وزارت خانه‌ها و ... پیش ببرند.

نظری ادامه داد: در حوزه اجتماعی و آموزشی هر جا صحبت از توانمند سازی زنان می‌شود زنانی که دچار آسیب شده اند به چشم می‌آیند و امروزه به اشتباه زنان سرپرست خانوار را جزو گروه‌های آسیب پذیر در نظر می‌گیرند که این موضوغ اشتباه است، چرا که این بانوان بسیار توانمند هستند و می‌خواهند با فعالیت در جامعه توانایی خود را نشان دهند.

او گفت: برای اینکه زنان بتوانند قالب سنتی مصرف کنندگی را کنار بگذارند و به عنوان تولید کننده اقتصادی، فرهنگی و خدمات مختلف جامعه فعالیت کنند باید در حوزه اقتصادی توانمندی‌های خود را نشان دهند؛ بنابراین لازم است تا در این زمینه به زنانی که استقلال مالی دارند توجه ویژه‌ای شود.

نظری ادامه داد: باید بدانیم که زنان در بحث‌های کارآفرینی اقتصادی و اجتماعی کشور پیشتاز هستند و حمایت از آن‌ها جزو سیاست‌های اصلی ماست. همچنین سعی کرده ایم تا مسیر دریافت تسهیلات برای زنان را تا حدودی هموار‌تر کنیم، اما همچنان مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار